![]() |
![]() |
|
Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive... |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]() ![]() HONDENWANDELING 30 MEI IN BAARS ![]() ![]() In de mooie omgeving van “de Weerribben” te Overijssel zijn uitstekende wandelgebieden. We verzamelen op 30 mei om 14.00 uur op de Baarsweg 16 te Baars. Van daaruit gaan we wandelen met onze honden in een heuvelachtig gebied dat zich kenmerkt uit de tijd van de hunebedden. Halverwege de wandeling strijken we neer bij restaurant Fredesheim. ![]() Daarna vervolgen we onze weg door het bos en komen langs een heuse kikkerpoel. We hebben gekozen voor Overijssel om ook de leden in het noordelijk gedeelte van het land de gelegenheid te geven om op kortere afstand mee te doen aan een hondenwandeling van de TWK. We hopen dan ook op een goede opkomst en een gezellige dag onder leiding van ons TWK lid Manuel van Tintelen. Laat u aan Stefanie Korthout-Rochat weten of u er bij kunt zijn? Haar email is [email protected] Tot ziens op 30 mei namens de TWK.
![]() |
#2 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
A.S Zondag is de wandeling.
Wil je mee...geef je dan even op. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
Donkere wolken pakten zich samen. Regen kletterde tegen de autoruiten. Maar het kon me niet deren. Vol goede moed en een prima humeur ben ik met mijn twee Tsjechen naar Baars (bij Steenwijk) getogen om aan de hondenwandeling in het Drentse bos deel te nemen.
Na anderhalf uur in Baars aangekomen en wat schertst mijn verbazing....het is droog!!! Al gauw verzamelden zich meerdere Tsjechen eigenaren en een koppel met een Border Collie. Manuel (baasje van Chamook) voorop, follow the leader!! Eerst door een smal pad richting bos. Paarden staren ons vanaf een paar meter aan en maken briesende geluiden. Ze lopen niet weg en lijken het wel interessant te vinden, zo'n roedeltje wolven. Eenmaal in het bos valt het groen goed op. Door de regen hangt er een aparte bosgeur, lekker. Veel varens en mos, af en toe een klein heuveltje. De honden genieten van de nieuwe luchtjes en van elkaar. Geen ongetogen "blaf of grom" is er gevallen. We zijn op paden geweest die je normaliter niet uit zou zoeken omdat je bang bent te verdwalen. Maar Manuel onze gids leidt ons naar restaurant Friedeshiem. Prachtig gelegen op een rustige lokatie. We besluiten met de honden buiten te blijven en wat te drinken. Zo gezegd, zo gedaan. De sfeer is goed, ontspannen. Na een klein half uurtje weer op pad om richting kikkerpoel te gaan. Hier mogen de honden los. De echte waterratten laten zich van hun beste kant zien en jumpen de plomp in. Onze kleine Láska weet nog een rotte vis te bemachtigen. Vreselijk zoals dat stinkt maar ik heb het af kunnen pakken. Mijn handen stonken een uur in de wind. Maar beter dan dat ze het dode beest opeet. Daarna ons pad vervolgt naar ons verzamelpunt. De honden mogen nog even lekker los ravotten in de tuin en we drinken nog wat. Of het zo moest wezen maar de regen barstte weer los. Goede reden om lekker en voldaan weer naar huis te gaan. Het was een stuk rijden maar het was het zeker waard. Op naar ons volgende evenement......13 juni Ouwehands Dierenpark in Rhenen.... De foto’s van deze wandeling kunt u hier bekijken: http://www.mijnalbum.nl/Album=XQF4YECF
![]() |
|
|