Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Honden shows

Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen...

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-09-2008, 22:36   #121
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Nou Denzel is ook aan de slanke kant. Je kunt dan net niet zijn ribjes zien, maar zijn heupen en ruggegraad wel. Zeker nu hij zo ziek is zie je dat ie geen reserves heeft.
Ook ik prop het beest vol, maar hoemeer in er in wil proppen, hoe eerder meneer zijn eten laat staan. Heeft dus helemaal geen zin.
Ik kan dus goed begrijpen dat Martine er niet veel aan kan doen dat haar hond slank is. This niet dat ze het doet omdat ze het mooier vind staan.

groetjes Kim

PS ben blij dat ik thuis ben gebleven. Denzel is nog steeds ziek.
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2008, 22:39   #122
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
PS ik vind het jammer te horen dat jullie niet zulke goede uitslagen hadden. !!
FF voor de duidelijkheid .
Ik was echt tevreden met me ZG , en waan me echt niet in dat me doggie meer is.
Dan gewoon simpel een Zeer Goede Tjech (volgens de rasstandaard).

Groette Martine.
Old 21-09-2008, 22:40   #123
kobesen

kobesen's Avatar

hihihihihihihihi nou ben blij dat er in iedergeval iemand blij is met zijn uitslag.
Old 21-09-2008, 22:40   #124
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Klote joh.
Old 21-09-2008, 22:42   #125
kobesen

kobesen's Avatar

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En zo is het, en heb dan ook vandaag gehoord.
Dat er bij de Nederlandse Dobermanvereniging door de leden door wijze van stemmen een keurmeester uit 1 lijst van 10 nederlandse keurmeesters en 10 buitenlandse keurmeester voor de clubmatch word gekozen .
Maar heb nog niet zoiets meegemaakt op de vergadering van de NVTW .

Groette Martine.
Dan nog..... dan zal tussen die 10 keurmeesters expres geen Jan de Gids staan. Geloof me.
Old 21-09-2008, 22:45   #126
ELISE
Yara

ELISE's Avatar

Quote:
Wat heeft ie precies? Sterkte met hem in ieder geval!

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2008, 22:46   #127
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Dan nog..... dan zal tussen die 10 keurmeesters expres geen Jan de Gids staan. Geloof me.
Maar dan nog is wel de keuze aan ons (de leden) .
Want daar bestaat de vereniging toch uit ?????
IHIHIHIH maar denk gezien de opkomst van de vergaderingen, dat 10 keurmeesters op het lijstje wel errug veel van het goede zal zijn .
Old 21-09-2008, 23:40   #128
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

De opmerking van Barry : ""de vereniging" zijn niet alleen bestuursleden maar ook de leden zelf" klopt helemaal!

Quote:
Dat er bij de Nederlandse Dobermanvereniging door de leden door wijze van stemmen een keurmeester uit 1 lijst van 10 nederlandse keurmeesters en 10 buitenlandse keurmeester voor de clubmatch word gekozen .
Dit lijkt mij dan ook een prima idee om als leden voor te stellen aan het bestuur van de NVTW!!!

@Martine, dan moet je natuurlijk niet wachten tot de volgende ALV, want dan is het te laat om nog een keurmeester te kunnen kiezen voor een volgende KCM.

Een bestuur is niet het hoogste orgaan in een vereniging (dus ook niet in een RV!) volgens het (bij wet geregelde) verenigingsrecht.
Maar een een Algemene Leden Vergadering is altijd het hoogste orgaan!
En een bestuur bereidt de ALV voor en voert de besluiten van een ALV uit.
In statuten is altijd vastgelegd dat een bestuur regelmatig binnen een bepaalde tijd een ALV moet uitschrijven (minstens 1 x per jr). Daarnaast is het altijd mogelijk om als leden aan het bestuur om een extra ALV te vragen. Als een bestuur daar niet aan voldoet, kunnen leden zelfs zelf een ALV uitschrijven.

Dit was even een technisch verhaal rond verenigings recht, maar zo zwaar hoeft het echt niet te liggen Het is allemaal in de statuten van een RV geregeld, dus lees ze even en je weet wat dit betreft de mogelijkheden zijn

@iedereen die dit leest
Dus... als er meer leden van de NVTW zijn, die graag ook zelf inspraak willen in de keuze van een keurmeester voor een volgende KCM, meldt het hier of via PM bij Martine
Want alleen SAMEN kan je als leden zaken veranderen binnen een RV en je hebt daar ook VOLLEDIG het RECHT TOE!

En dat is dus een algemeen democratisch principe

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 22-09-2008, 00:12   #129
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Als wij, als leden, allemaal Jan de Gids als keurmeester willen voor een vlg KCM, en daarvoor op een ALV stemmen, kan geen enkel bestuur daar wat aan veranderen!

Quote:
Maar dan nog is wel de keuze aan ons (de leden) .
Want daar bestaat de vereniging toch uit ?????
IHIHIHIH maar denk gezien de opkomst van de vergaderingen, dat 10 keurmeesters op het lijstje wel errug veel van het goede zal zijn .
Ik weet niet eens of er eigenlijk wel 10 erkende TsW keurmeesters zijn!

(ik ben zelf echt geen show mens, zal het ook nooit worden ook! Ik heb zelf frisse tegenzin in dit soort activiteiten met mn doggy’s en ik onderneem liever gewoon dingen met ze. Eerlijk gezegd is de enige reden dat ik ooit deelneem, dat ik wil laten zien dat ik als (niet show) fokker echt geen bagger doggy’s heb…Maar m’n doggy’s en ik vinden er eerlijk gezegd geen…….. aan )

Maar ik vind wel dat als leden van een RV zelf voorkeur hebben voor een keurmeester voor een KCM zij dit zeker kenbaar moeten maken!!!!
En als meerdere leden van de NVTW inspraak willen hebben in de keuze van een keurmeester voor een KMC zal ik mij daar ook zeker sterk voor maken.

En als andere fokkers er ook voor zorgen dat hun eigenaren lid worden van de RV en op de ALV komen om te stemmen, is zo’n gezamenlijke keuze natuurlijk “appeltje eitje” volgens democratische regels!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 22-09-2008, 06:31   #130
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:

Groette Martine.
Maar dat ga jij komende ALV vast inbrengen.. hahahahaa....
Old 22-09-2008, 06:57   #131
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Maar ik vind wel dat als leden van een RV zelf voorkeur hebben voor een keurmeester voor een KCM zij dit zeker kenbaar moeten maken!!!!
En als meerdere leden van de NVTW inspraak willen hebben in de keuze van een keurmeester voor een KCM zal ik mij daar ook zeker sterk voor maken.

En als andere fokkers er ook voor zorgen dat hun eigenaren lid worden van de RV en op de ALV komen om te stemmen, is zo’n gezamenlijke keuze natuurlijk “appeltje eitje” volgens democratische regels!
Helemaal mee eens.
Hoe meer leden er komen naar een ALV, hoe beter!

En ik zie dan ook helemaal geen beren op de weg om over zoiets als de keurmeester op het KCM te stemmen. Dus ik zou zeggen, niet l**ll*n maar inbrengen.

En met de 2e alinea ben ook ik het natuurlijk roerend eens... ik zie de aanmeldingen dan ook graag binnenkomen... En met die democratie zit het wel goed toch, getuige de laatste ALV waar toch echt goede dingen besloten zijn ten behoeve van ons ras?

Als ik het zo hoor gaat het een interessante ALV worden.

@Martine,
Je bent toch niet echt een kynotr*tj* aan het worden he? hahahaha

groetjes,
Barry
Old 22-09-2008, 13:44   #132
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Maar een hond die te mager is, belast de gewrichten niet, maar heeft ook geen enkele reserve. Dat heeft niets met smaak te maken.
Ik vind zelf mijn hond niet "te mager" , zie hem wel wat graag voller .
Maar om je hond nou gewoon te zwaar laten, voor het geval hij misschien "iets" gaat mankeren vind ik zelf ook wel erg ver gaan .

Groette Martine.
Old 22-09-2008, 13:48   #133
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Dit lijkt mij dan ook een prima idee om als leden voor te stellen aan het bestuur van de NVTW!!!

@Martine, dan moet je natuurlijk niet wachten tot de volgende ALV, want dan is het te laat om nog een keurmeester te kunnen kiezen voor een volgende KCM.

Nou vind ik dit wel een beetje vreemd , eerst vertellen dat we als leden dit moeten gaan voorstellen .
En vervolgens mij gaan vertellen dat ik er niet te lang mee moet wachten .
Maar als ik van de week ff tijd heb zal ik ff een net brieffie gaan opstellen voor het bestuur .
Groette Martine.
Old 22-09-2008, 14:03   #134
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
@Martine,
Je bent toch niet echt een kynotr*tj* aan het worden he? hahahaha

groetjes,
Barry
HEEHEHEHEHEHEH .
Nee, maar ga wel zweven als we het voor elkaar krijgen als er in de toekomst alleen nog een CM word georganiseerd door de RV, er geen "U" meer aan honden worden gegeven die aan buikkruipen doen , welke KM er ook word uitgenodigd.
Want het behoord niet in deze mate in het ras te zitten, "enige" terughoudendheid kan voorkomen maar dan nog enigzins .
Dus in mijn ogen behoord "1 UITMUNTENDE TJECH" dit gedrag absoluut niet te vertonen.
En zeker niet op zo een terrein , waar nix engs of rare
dingen/geluiden voor honden voorkomen.
En alles TOTALLY RELAXED verloopt .

IHIHIHIHIH
Maar dat zweven zal niet zo gauw gaan gebeuren, en krijg het zeker niet alleen voor elkaar .

Groette Martine.
Old 22-09-2008, 14:11   #135
ELISE
Yara

ELISE's Avatar

Quote:
Ik vind zelf mijn hond niet "te mager" , zie hem wel wat graag voller .
Maar om je hond nou gewoon te zwaar laten, voor het geval hij misschien "iets" gaat mankeren vind ik zelf ook wel erg ver gaan .

Groette Martine.
Er bestaat een tussenweg tussen "te mager" en "te zwaar". Beide kunnen voor problemen zorgen. De gulden middenweg is wat mij betreft het beste .

Old 22-09-2008, 14:14   #136
ELISE
Yara

ELISE's Avatar

Quote:
Maar dat zweven zal niet zo gauw gaan gebeuren, en krijg het zeker niet alleen voor elkaar .

Groette Martine.
Je bent zeker niet de enige die hier zo over denkt, dus alleen ben je zeker niet. Is de datum al bekend van de eerstvolgende ALV? Kunnen we die massaal vrijhouden

Old 22-09-2008, 16:44   #137
gerard&monique
Lupo & Mizar

gerard&monique's Avatar

Ik ga mij niet in de discussie mengen maar heb wel een paar foto's online gezet. Niet volledig en ook niet alle honden.

Vind deze het leukst.

De rest op http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=LRZXMTGD

Wil je een foto in volle resolutie zonder watermerk stuur mij dan even een berichtje.

Groetjes,

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote
Old 22-09-2008, 16:46   #138
buidelwolf
senior member

buidelwolf's Avatar

Wij hebben erg genoten van de clubmatch met onze Lucky (Delan van Hiemrod). Het was voor ons de eerste keer en we vonden het gewoon leuk om het mee te maken, bekenden te zien en Lucky bezig te zien tussen zoveel soortgenootjes. Ook grappig om mensen en hun Tsjechen te ontmoeten die je van wolfdog kent, maar nog nooit in levende lijve ontmoet hebt.

We hadden er ons eerlijk gezegd niet écht stevig op voorbereid. Ik mocht meteen de spits afbijten en alhoewel ik frequent paarden heb voorgebracht, was zo'n puberende Tsjech toch wel even iets anders... Gelukkig is Lucky verre van schuw en heeft ie z'n best gedaan. Tandjes laten zien ging wat moeilijker op moment dat de keurmeesteres zijn tanden/kaken op elkaar wilde zien. We hebben in de puppenklasse een veelbelovend in de wacht gesleept en een eerste prijs en daar zijn we heel blij mee! Het ging ons met name om een leuke dag.

Over het onderwerp té mager: Lucky was een beetje aan de té volle kant. We hebben hem tot voor kort heel mooi op gewicht kunnen houden, mede met het oog op z'n groei zeker niet te dik (heupen). Afgelopen week ontdekten we dat ie stiekem in het schuurtje van de zak brokken bleek te snoepen! We geven in hoofdzaak KVV en enkele malen per week brok. Schuurtje zit nu goed op slot en we gaan weer goed op z'n gewicht letten!

Tot de volgende keer!
buidelwolf jest offline   Reply With Quote
Old 22-09-2008, 18:28   #139
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by buidelwolf View Post
Wij hebben erg genoten van de clubmatch met onze Lucky (Delan van Hiemrod). Het was voor ons de eerste keer en we vonden het gewoon leuk om het mee te maken, bekenden te zien en Lucky bezig te zien tussen zoveel soortgenootjes. Ook grappig om mensen en hun Tsjechen te ontmoeten die je van wolfdog kent, maar nog nooit in levende lijve ontmoet hebt.

We hadden er ons eerlijk gezegd niet écht stevig op voorbereid. Ik mocht meteen de spits afbijten en alhoewel ik frequent paarden heb voorgebracht, was zo'n puberende Tsjech toch wel even iets anders... Gelukkig is Lucky verre van schuw en heeft ie z'n best gedaan. Tandjes laten zien ging wat moeilijker op moment dat de keurmeesteres zijn tanden/kaken op elkaar wilde zien. We hebben in de puppenklasse een veelbelovend in de wacht gesleept en een eerste prijs en daar zijn we heel blij mee! Het ging ons met name om een leuke dag.

Over het onderwerp té mager: Lucky was een beetje aan de té volle kant. We hebben hem tot voor kort heel mooi op gewicht kunnen houden, mede met het oog op z'n groei zeker niet te dik (heupen). Afgelopen week ontdekten we dat ie stiekem in het schuurtje van de zak brokken bleek te snoepen! We geven in hoofdzaak KVV en enkele malen per week brok. Schuurtje zit nu goed op slot en we gaan weer goed op z'n gewicht letten!

Tot de volgende keer!
Ik vond het ook erg leuk om Lucky weer eens te zien.
Afgelopen April had ik hem al gezien tijdens het animal event op de beekse bergen en toen was het nog een klein pupje. Tiz nu al een hele knaap geworden zeg.
En voor een eerste show is het toch een leuk resultaat zo'n 1e prijs hahahaha

Groetjes
Barry
Old 22-09-2008, 18:39   #140
kobesen

kobesen's Avatar

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Wat heeft ie precies? Sterkte met hem in ieder geval!
Het ventje heeft een flinke maag/darminfectie schijnt. Hij poept alleen goed en eet (sinds vandaag) weer prima. Toch is zijn temperatuur nog steeds te hoog.
Afwachten wat de antibiotica doet.

groetjes Kim

PS ik ben VOOR het stemmen!
Reply

Posting Rules