Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2012, 16:39   #1
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Succes! En ben beniewd of het werkt

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 01:13   #2
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Net terug van de behendigheid. Een nieuw seizoen met weer nieuwe honden en oude bekende. 2 nieuwe BC waaarvan 1 reu maar alle eigenaren houden rekening met de beperkingen van mijn hond.. nou eigenlijk zijn er meer honden met een kort lontje , blijkbaar het kneuzen groepje

Maar goed vandaag voor de 1e keer met de Ready Treat gewerkt en het lijkt een aanrader te zijn voor de motivatie van Barry. Hij snapt het systeem nog niet zo goed, ja bakje open is hapje opeten, maar dat hij daar iets goeds voor moet doen begint snel in te zinken.

eerste keer achter de schutting en toen moest ik hem helpen om de beloning te zoeken, 2e keer achter slurf en dat ging al beter , en de 3e keer achter de palen... alleen toen had hij door dat de RT daar stond en dacht hij ... MOOI dat lekkertje is voor mij en maakte de palen niet af, jammer voor hem maar dan natuurlijk geen open bakje, 3 x mee terug moeten nemen waarbij hij steeds driftiger werd om dat voertje te pakken zien te krijgen, uiteindelijk maar weer alle strips om de palen en toen maakte hij de palen driftig maar goed af en kreeg hij zijn lang verwachte beloning

Ik denk dat dit een handig trainingsapparaatje is en voor een heleboel doelen te gebruiken.

Wat ik van de week ga oefenen, is hierkomen terwijl hij langs het dichte appraatje moet lopen om als hij bij mij is te belonen met het appraatje waar hij langs is gelopen. Op een gegeven moment moet hij natuurlijk ook op het behendigheidsveld langs de RT kunnen lopen zonder meteen op het bakje te duiken, dus koppeling van OK (goed gedaan) en zoek (bakje open) en de click van het openen moet de beloning gaan worden

In ieder geval hebben wij weer iets om verder te trainen......... op naar volgende week, wij hebben er weer zin in
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 04-03-2012, 20:39   #3
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Net met Barry, gekookte worst en de Ready treat aan de slag geweest. We hebben geoefend op het voorkomen waarbij het bakje voorbij gelopen moest worden.
1e paar keren werd bakje mishandeld omdat hij wist dat voertje er was maar ook ik had voertje in mijn hand en na paar keer liep hij dan toch het bakje voorbij om het 1e voertje bij mij te halen , netjes naast te gaan zitten en daarvoor beloont te worden met de RT.

Na keer of 6 had hij door dat het bakje in eerste instantie niet de beloning bevatte en kwam er vrij snel ,nog wel met een vage bocht richting de RT, naast mij zitten en dat terwijl ik ondertussen geen beloning meer vast had, na mijn OK en zoek commando vliegt hij als een pijl uit de boog richting de RT, hij lijkt het dus te snappen.
Eerst kunsje doen en dan snoepje halen wat klaar ligt in het bakje... slimme honden die tsjechen, ben benieuwd hoe hij het op de behendigheid verder gaat doen met het bakje.
Old 30-03-2012, 21:49   #4
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Gisteren weer behendigheid gehad, en het lijkt wel of Barry een transformatie heeft ondergaan . Hij is heel fanatiek op het bakje de ready treat met voer en ging gisteren driftiger en sneller dan ooit door de palen heen.. mijn bek viel bijna op de grond zo snel wilde en ging hij.

Ook tussen de hindernissen galoppeerde hij om snel zijn beloning op te kunnen eisen. Soms denkt hij een slimme jongen te zijn zoals bij de wip, 1e keer prima uitvoering met bakje direkt achter de wip , is natuurlijk smullen. 2e keer wip: ging hij erlangs... want ja waarom zou je erover heen gaan als je het zo kan pakken.. mou mooi mis dus want bakje bleef dicht

Als hij in dit tempo blijft lopen ga ik wel binnen de standaard parcours tijd blijven... dus here we come voor de nieuwe interne competitie.
Old 31-03-2012, 21:39   #5
ELISE
Yara

ELISE's Avatar

De "Ready-Treat-Transformator" zorgt ervoor dat er nog hoop is voor de Tsjechen

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 06-04-2012, 17:58   #6
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Gisteren voor het eerst de palen 1 x zonder strips gedaan , maar ja succes is geen garantie voor de toekomst, dus de keer daarna moesten de strips er weer om.... maar de lol en snelheid is helemaal terug. Zelfs andere mensen weten niet wat ze zien op het veld......
Zal die keurmeester die Barry vorig jaar voor een saarloos uitmaakte... en "tsja zijn ook niet geschikt voor de serieuze behendigheid he" tegen me zei met de volgende onderlinge een poepie laten ruiken..
Old 06-04-2012, 18:00   #7
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

als we met meerdere mensen een RT bestellen kan er vast wel een korting vanaf

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
De "Ready-Treat-Transformator" zorgt ervoor dat er nog hoop is voor de Tsjechen
Old 14-04-2012, 20:25   #8
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Vandaag met Barry en Pulga (mijn Spaanse dame) aan de interne behendigheidswedstrijd van de URV mee gedaan.
Pulga heeft het heel erg goed gedaan, we zijn pas met de 2e cursus bezig waar we normaal niet meer dan 5 hindernissen achter elkaar doen. Bij het spelletje was ze wel druk en onzeker en waren de raakvlak toestellen nog wat lastig maar ze heeft ze wel gedaan(beetje slordig). Het vast parcours heb ik voor ons verpest want ik ging een 'verkeerd' sterretje in , pulga zelf was heel erg geconcentreerd. Bij de jumping zijn we 2e geworden en heb ik een mooie roze piep voor haar uit mogen zoeken.

Met Barry moest ik in de gevorderden lopen, maar wat zijn die parcoursjes meteen een stuk lastiger voor mij om te onthouden. Hij heeft zoals altijd netjes gelopen, paar kleine foutjes gemaakt. En Barry heeft weer wat nieuws bedacht bij de slurf en dat is dat de slurf stinkt bij het door het kruipdeel lopen, al rollend kwam hij de het gat uitgerold en meneer vond het nodig om zich om te draaien om vervolgens eens uitgebreid om het eind te gaan rollen.. viespeuk. Bij de palen zitten er nog hulp strips om zodat Barry altijd 1 fout heeft om het spelletje eerlijk te houden... dus nog even oefenen zodat die strips er ook af kunnen, zodat we weer kans maken op PRIJZEN Ik weet verder nog niet hoe we hebben gelopen voor de competitie rangorde dat is nog even afwachten.

Maar ik was weer erg trots op mijn 2 schatjes, zeker ook omdat de VV maarsbergen het nodig vond om uitgebreidt vuurwerk af te steken terwijl wij met onze honden op het veld bezig waren. Mijn hondjes stonden vast aan het hek en werden er gelukkig niet warm of koud van, helaas enkele andere honden wel.
Voor mij was de extra moeilijkheidsgraad vandaag dat ik met 2 honden moest lopen, en voor de honden was het extra moeilijk omdat de andere aan de kant vast stond. Maar het was al met al weer een geslaagde dag.
Reply

Posting Rules