Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2010, 21:57   #1
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Gisteren de 3e les gehad, en ik kan het echt aanraden een behendigheidscursus met je hond

Ik heb superlekkere beloningen in mijn zakje.... gisteren plakjes frikandel... en ja ik werk ook niet voor een spruitje op zijn tijd
Hij vind alle toestellen leuk, en ook leuker dan de sprongen, gisteren een stuk of 4 sprongetjes achter elkaar gehad en ook 1 waarbij je de hond weg moest roepen voor de tunnel (favoriet toestel van Barry) en wat wonder boven wonder nog lukte ook.
Ik heb trouwens het idee dat Barry meer relaxter wordt op het veld, begint in de gaten te krijgen dat samen iets doen ook leuk is, en dat als je iets voor jezelf gaat doen dat je dan gewoon geen beloning krijgt

Gisteren weer de wip gedaan, en ja als je daar als een debiel over heen rent dan komt de wip nogal hard op de grond terecht en wordt je ook als tjsech gelanceerd van de wip , Hij moet nog even het verschil leren tussen de wip en de kattenloop, maar dat komt wel met wat oefening.

Al met al dus weer een leuk avondje gehad, alleen jammer dat mijn knie een beetje rot is....

Last edited by jmvdwiel; 19-03-2010 at 22:10.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2010, 00:42   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

wolfwoman-stefanie's Avatar

Wat goed dat Barry het nu ook leuk gaat vinden !

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 15-04-2010, 23:50   #3
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Vanavond weer naar de behendigheid geweest
En het is nog steeds een feestje om te doen volgens Barry, sociaal gezien gaat hij er ook nog iedere les op vooruit, de afstand tussen Finse lappenhond en Barry kan steeds kleiner worden voordat Barry zijn irritatie grens is bereikt

Barry heef vandaag los mogen wippen, gaat netjes in de ho ijzers op het kantelpunt en blijft ook goed wachten op het raakvlak, het begint een brave hond te worden die Barry van mij.

De paaltjes staan nu op 1 rij, het zijn er nog 6 met de strips er nog omheen, maar vanaf volgende week gaan we uitbouwen richting het einddoel nml 12 palen achter elkaar. Ook dit vind hij een leuk toestel.

IN ieder geval hebben wij weer een fijne avond gehad en ben ik dik tevreden over mijn mannetje.
Old 16-04-2010, 05:15   #4
Tatti
Junior Member

Tatti's Avatar

Het word toch echt eens tijd dat je iemand een fototoestel in de handen drukt,
zodat we eens kunnen genieten van wat plaatjes

Gr
Tatiana

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 16-04-2010, 07:21   #5
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

aan het fototoestel wordt gewerkt , ik heb alleen heel laat les tot kwart over 10 's avonds, dus nog even geduld.
Old 21-05-2010, 21:06   #6
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Gisteren weer behendigheid gehad, vorig week ging het niet door imv vrije dag.

Maar gister had Barry er dus dikke zin in, ja hoor ook hij kan vooruit werken , blijkbaar had ik het juiste voertje in mijn zak nml rodi worst jummie.

Maar het zal natuurlijk nooit een BC worden en dat laat hij dan ook wel zien door een aantal keren de oefeningen meer dan perfect uit te voeren om er vervolgens een zooitje van te maken en net te doen of je het niet begrijpt, blijven rare honden die tsjechen.

Overigens heeft ook Barry zijn eerste fly-over over de wip gemaakt , maar ja dat boeit niet dan doe je het daarna toch gewoon goed en dan wacht je wel op het kommando wachten.

De palen zijn er tegenwoordig 12 op 1 rij en daar gaat hij zeer geconsentreerd doorheen. We zijn nu de channel wires (strips) aan het afbouwen. De ingang is nog wat moeilijk maar dat geeft niks want de palen is volgens mij het lastigste onderdeel van de behendigheid en kan wel 3 cursussen duren voordat ze die helemaal alleen goed doen.

Gisteren maar 1 keer een kort onderonsje gehad met zijn grote vriend , voor de rest is hij dus heel relaxed op het veld , staartje gewoon laag.. hij kan het dus wel een 'normale' lage staart.

Wij blijven dus nog even oefenen, of Barry een echte wedstrijdhond wordt weet ik niet, maar we hebben in ieder geval samen een hoop lol!
Old 21-05-2010, 21:24   #7
Zarukas
Junior Member

Tsalka heeft gister ook even aan behendigheid mogen proeven.
Toen ze geslaagd was voor de basiscursus Gehoorzaamheid mochten we eens een proefles Behendigheid gaan volgen en omdat ik nu vakantie heb, Asmuya met haar knieblessure rust krijgt, is het een mooie gelegenheid wat nieuwe dingen met Tsalka te ondernemen.
Ze leert al netjes aan de fiets te lopen en gister dus sprongen, tunnels, kattenloop en schutting.
Tunnel 3e keer al in een U-vorm, helemaal geen probleem, springen vindt ze prachtig, toen ze even niet wist welke kant ze uit moest pakte ze mijn arm vast en werd zo mooi de goede kant richting schutting gedirigeerd
Kattenloop zag ze het nut niet van in, zo smal, daar kan je toch evengoed naast lopen
Op een gegeven moment merkte ik dat ze vol zat met indrukken, dan gaat ze in de riem bijten en streken uithalen.Gelukkig was het toen ook bijna einde van de les. Wie weet gaan we verder als ze het VZH gehaald heeft.

groet,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules