Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-03-2009, 20:57   #1
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Unhappy

Hoi Martine,

Naast mijn motivatie in het clubblad ben ik natuurlijk iemand die niet schroomt om te reageren in topics op wolfdog.

Die op het moment dat er gemopperd word over lidmaatschapskaartjes er voor zorgt dat je het dezelfde week nog ontvangt.
En er ook meteen een mogelijkheid word gemaakt voor andere leden om dit op een makkelijke manier aan te vragen.

Ik ben een luisterend oor voor eenieder die denkt dat het beter kan en ik ben ook iemand die openstaat voor verandering. Verder doe ik me niet anders voor dan dat ik ben, daarom ben ik soms erg direct in mijn antwoorden.

What you see is what you get zeg ik maar.

Als de leden "voor" mij stemmen ga ik ze niet beloven dat alles beter zal worden, maar wel dat ik mijn uiterste best zal doen. En mocht ik niet als bestuurslid worden gekozen, dan zal ik me nog steeds inzetten voor de vereniging hetzij via andere wegen.

Maar om heel eerlijk te zijn lig ik niet zo wakker van de stemmentelling rondom mijn persoon. Het aannemen van het vorig jaar vastgesteld fokreglement vind ik persoonlijk een veel belangrijker issue op de agenda.

Hoop dat je hiermee uit de voeten kan?

Ps.. ik denk trouwens dat iemand uit de werkhondenwereld een prima bestuurslid voor de vereniging kan zijn, misschien iets voor jou?

Groetjes,
Barry

Hmm ik heb per ongeluk een unhappy icoontje aangeklikt in mijn bijdrage, dit heeft verder niets te betekenen..

Last edited by Azazel; 17-03-2009 at 21:11.
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2009, 22:17   #2
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
What you see is what you get zeg ik maar.

Als de leden "voor" mij stemmen ga ik ze niet beloven dat alles beter zal worden, maar wel dat ik mijn uiterste best zal doen. En mocht ik niet als bestuurslid worden gekozen, dan zal ik me nog steeds inzetten voor de vereniging hetzij via andere wegen.
Ps.. ik denk trouwens dat iemand uit de werkhondenwereld een prima bestuurslid voor de vereniging kan zijn, misschien iets voor jou?
Op dat eerste is het denk ik heel verstandig dat ik daar niet op in ga , want dat word echt te persoonlijk .

Het enige wat je me hoeft te beloven is tegengas en haar op je tanden .
En dan heb je mij stem .

Enne moi als bestuurslid bij de NVTW ??

NEE !!!

Ik zal b.v. nooit worden voorgedragen/gevraagd door het bestuur/leden .
Want het karakter van een werkhondenras als de TSW is nou eenmaal niet belangrijk voor het bestuur van de RV en een groot deel van de daarbij horende leden , maar voor mij wel erg belangrijk.
Mijn persoontje heeft al genoeg frustraties als lid van de NVTW , en hoeft dus echt niet die extra frustraties die bij een bestuursfunctie er nog eens bij komen .

Groette Martine.

Last edited by loco; 17-03-2009 at 22:33.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2009, 22:49   #3
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik zal b.v. nooit worden voorgedragen/gevraagd door het bestuur/leden .

Bij deze ... ( wel even als lid dan he.. )

Ow... eenuhh... ik vind karakter toevallig wel belangrijk.. alleen werken... dat wil die van mij niet.. hahaha...

ps... ik heb er geen moeite mee om persoonlijk aangesproken te worden, dus schroom vooral niet dat te doen..

groetjes,
Barry
Old 17-03-2009, 23:26   #4
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Ow... eenuhh... ik vind karakter toevallig wel belangrijk.. alleen werken... dat wil die van mij niet.. hahaha...
Ik bedoelde ook het karakter, of de hond wel of niet wil werken ligt aan het karakter van het baasie .

Maar wel of niet willen werken vind ik niet echt belangrijk meer, als je TSW's ziet die zelfs bang zijn van hun eigen schaduw .
En dat dan nog eens word goed gepraat ook .
Word tijd voor die karaktertest voor de honden waar mee gefokt word .
Old 17-03-2009, 23:42   #5
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Ik bedoelde ook het karakter, of de hond wel of niet wil werken ligt aan het karakter van het baasie .
En bedankt.. haha..

Quote:
Maar wel of niet willen werken vind ik niet echt belangrijk meer, als je TSW's ziet die zelfs bang zijn van hun eigen schaduw . En dat dan nog eens word goed gepraat ook .
Word tijd voor die karaktertest voor de honden waar mee gefokt word .
Zoals de Bonitatie? of een karaktertest in het algemeen?
En waar wil je die karaktertest aan gaan meten? De rasbeschrijving? of wat in het algemeen wel of niet van een hond ge-accepteerd word?

Kijk, ik begrijp wat je bedoeld. Want die "bange" tsjechen, daar snap ik niets van. Maar is dat aangeleerd door de eigenaar of ben jij van mening dat dit ver-erft word? ik denk namelijk dat een groot gedeelte opvoeding is, en dat dit "bange" gedrag niet zozeer ter maken heeft met vererving.

Leuke stof om eens een nieuw topic over te beginnen.

Groetjes,
Barry
Old 18-03-2009, 15:40   #6
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Zoals de Bonitatie? of een karaktertest in het algemeen?
En waar wil je die karaktertest aan gaan meten? De rasbeschrijving? of wat in het algemeen wel of niet van een hond ge-accepteerd word?
Een karaktertest zo ongeveer als een VZH'tje, (onder aan de pagina kom je het programma tegen van het VZH http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/...fdst_1_Alg.pdf

In dit programma is een beetje wat elke curses in Nederland aanbied een onderdeel.
Volgen aan de riem, los volgen, een zitoefening, een afoefening met voorroepen, en af leggen langs de kant.
Er word geschoten tijdens je afliggen en tijdens je losvolgen.
Dan praktijk gedeelte is niet meer wat je in een stad kan tegen komen met je hond.

Dit examen behoor je eerst te hebben om ook maar überhaubt een ander examen in het IPO gebeuren te mogen deelnemen.
Afgezien van het welbekende UV examen .

Dit examen word dan afgenomen zoals elk ander VZH examen door een AK (Africhtingskeurmeester van de Werkhondencommisie).
Gewoon hetzelfde zoals je nu ook 2x ZG nodig heb van die KM van het RvB .
En dit is echt helemaal niet zo speciaal hoorrrr, bij de DH moet je hond waar je mee gaat fokken gewoon zijn IPO 1 hebben, dan is dit toch appeltje eitje .

Last edited by loco; 18-03-2009 at 19:17.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 16:11   #7
loco
Non active.

loco's Avatar

Angst !!! ???
Is volgens mij een hel , om je hele leven in angst te moeten leven .
Maar ja het zijn maar honden dus is het toch niet zo erg dat die dat wel moeten doen ???
Want het is toch dat stukje wolf wat er nog in het ras zit ???
En het hondje toont dit toch alleen maar als ik visite heb, als ik hem uitlaat, als ik op een show loop, als ik een strandwandeling maak .

TSW is een werkhond die is gefokt om op de grens op alles af te stuiven en staande te houden (zal het ff netjes verwoorden ) dus hoort er dan angst in dit ras te zitten ???????????????????????????????????????????????
En een nieuw topic ??????
Ga je gang .
Ohw en erfelijk,....denk dat dit wel zo is.
Old 18-03-2009, 18:49   #8
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Een karaktest zo ongeveer als een VZH'tje, .....

In dit programma is een beetje wat elke curses in Nederland aanbied een onderdeel.
Volgen aan de riem, los volgen aan de riem, een zitoefening, een afoefening met voorroepen, en af leggen langs de kant.
Er word geschoten tijdens je afliggen en tijdens je losvolgen.
Dan praktijk gedeelte is niet meer wat je in een stad kan tegen komen met je hond.
Ik denk ook dat iedere doorsnee hond (van veel rassen) gewoon een VZH zou moeten kunnen halen. En een TsW als werkhond helemaal!

Maar...... dan zou het ook wel erg prettig zijn als mensen daar (het liefst een beetje in hun eigen buurt) een voorbereidende training op kunnen volgen!!!

Want...
De meeste kynolgen clubs en hondenscholen trainen hier HELAAS niet voor!!
Terwijl je toch mag verwachten dat dergelijke organisaties er alleen maar voor kunnen zijn dat zo veel mogelijk doggy's een diploma halen als Verkeers Zekere Hond!

Tsja.. alle NBG groepen (Martine mag ff uitleggen wat dit is, want dat zullen ook veel mensen niet weten!) geven vanzelfsprekend wel die training omdat ze daarna met doggy's verder willen voor IPO examens.
Maar helaas gaat het bij de meeste NBG groepen tegenwoordig meer over "het niveau" en "wedstrijden" van de totale groep , dan dat ze beginnende Nono's met een TsW wegwijs willen maken in de hondesport

Ik heb zelf geprobeerd om binnen diverse NBG groepen in mijn regio binnen te komen met mn TsW.... Maar tot op heden was ik echt niet welkom!
Misschien dat het aan de mentatiliet in deze regio ligt! Want bij de groep van Martine was ik wel welkom, evenals bij een groep van een andere RV !
Maar die beide groepen zitten in NH, en om nou 1 tot 2 x per week naast een training "even" 4 uurheen en weer te rijden was voor mij niet zo'n optie

Dus samengevat ik ben best voor het promoten van het doen van VZH examens. Maar dan moeten ook de mogelijkheden, voor het daarvoor trainen door TsW eigenaren, ook wel wat uitgebreid worden en/of meer realistisch zijn!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules