|
|
|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Als hij genoeg op een TsW lijkt,kan hij aangekeurd worden in duitsland,dus ook ingezet worden voor fok,als hij een foktoelating krijgt.En wie ziet hoeveel wolf erin zit? We hebben bij de Saarlozen ook al een reu met 3/4 TsW bloed daar die dekt.
Het is afschuwlijk allemaal als je ziet wat er gebeurt en eigenlijk kan je het ook beter niet weten. Er ver van weg blijven lijkt me als fokker en pupkoper. Gr. Christa |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Non active.
|
Quote:
Dus b.v. een tamaskan dog , wat er dus volgens meerdere personen op een TSW lijkt kan zo maar worden toegelaten En dit ondanks de afstamming die van de hond niet is aan te tonen En dit is alleen mogelijk in Duitsland of in meerdere landen ?? En is dit ook mogelijk bij meerdere rassen zoals b.v.de Duitse Herders, of de Mechelaars ???
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Is in meerdere landen mogelijk.En bij alle rassen.In Frankrijk bijvoorbeeld zitten er SWH's achter die aan 1 kant onbekend hebben staan op stamboom.
We dachten vroeger altijd dat registratie papieren in nederland niet ingeschreven konden worden,maar dit kan dus wel,ondanks dat er hier niet met registratie gewerkt wordt. Controle in buitenland met aanvragen stambomen is trouwens in buitenland vaak nog slechter als hier in nederland.Dus verplchte DNA testen zou wel eens tijd worden.Want papiertje geloven als fokker is niet ech handig.Daarom kloppen veel van die leuke inteelt programma's niet. Fokken lijkt makkelijker te worden door alles wat we kunnen testen,maar tegenovergestelde is waar.Nu moet je en programma's in de gaten houden,testen en je ogen goed gebruiken en vooral heel veel info inwinnen via allerlei kanalen. Zelf hele lijnen uitzoeken is nog nooit zo belangrijk geweest. Gr. Christa |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Non active.
|
Dus waar het op neer komt, ik kan een pup van een willekeurig ras kopen met een stamboom
En op de dag dat de stamboom in de brievenbus ligt er achter komen dat ik net zo een grote vullisbak heb gekocht Maarrrrrrrrrrr het enige verschil is,...... er zit een half kantje stamboom bij Ik kan wel de verhalen ipv paps /mams die op de stamboom staan gebruiken we een ander doggie maar meestal toch wel hetzelfde ras of tenminste er op lijkt Maar dit is nieuw voor me en eigenlijk nog steeds ongelooflijk .
|
|
|
|
#5 |
|
Non active.
|
Heb nog ff op het engelse forum de zelfde vraag gesteld
.Ben wel erg nieuwsgierig wat ik daar voor antwoorden krijg
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
Quote:
Gr. Christa |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Non active.
|
Quote:
Maar ik ben dus zo een persoontje die iedereen wel wil geloven ![]() ![]() , blauwe, bruine, groene ogen .Maar wees heel eerlijk het is toch van de zotte dat dit nodig is, als je een hondje wil gaan kopen Groette Martine.
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Yara
|
Quote:
![]()
|