![]() |
![]() |
|
Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Nou ik denk dat er heel veel Saarlozen niet zouden slagen,omdat ze dus echt niet naar de baas toe komen,die ingesloten staan.Ze zullen ook niet weglopen,maar op paar meter blijven dralen.Maar ze hebben wel weer hele hoge bijtdrempel.
Vind dit soort testen eigenlijk meer zeggen over mensen als over honden. Je ziet hier trouwens ook bij het slalommen ,dat verschillende mensen staan te fixeren op de hond die eraan komt.Zou ze toch eigenlijk al afgeleerd moeten zijn als hondeneigenaar. Merk dat heel goed als we met Storm in druk gebied lopen.Gaat een hele tijd goed en dan ineens schiet ie weg,gewoon omdat er iemand loopt die ineens gefixeerd raakt op hem.Lijkt wel of hij het ruikt dat iemand kijkt. Laatst lag hij aan paaltje vast in kantine.Zitten mensen aan tafeltje naast hem,niks aan de hand.Komt er iemand bij en die pakt de stoel naast Storm ,zonder op hem te letten,nog niks aan de hand.Iemand anders zegt,kijk uit want die hond is bang,ze draait zich om en kijkt,weg schiet ie. Nee,denk dat ik maar niet meedoe met die test .Ook hier ben je weer afhankelijk van keurmeesters en dat is altijd het vervelende.Hoeveel verstand hebben die van hondengedrag. Gr. Christa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Non active.
|
![]()
VZH examen, de groep
![]() De HG gaat op het teken van de keurmeester door een bewegende groep van tenminste 4 personen. De HG dient met zijn hond tenminste bij een persoon linksom en bij een ander persoon rechtsom te gaan en daarna tenminste eenmaal halt te houden in de groep. En dit komt uit de IPO examen reglementen ![]() En er komt dus absoluut geen insluiten door personen in voor ![]() Groette Martine.
![]() |
#3 |
Non active.
|
![]()
Bij het praktijkgedeelte van het VZH examen, zit wel zoiets van meerdere personen die op je hond aflopen.
Maar dit mag je toch echt niet insluiten noemen. Het is niet meer dan wat je ook in de stad kan tegen komen, als je met je hond op de stoep loopt. Groette Martine.
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/...t_WHC_2005.pdf vanaf pagina 37 Vzh exameneisen
ik zie inderdaag dat insluiten in de groep er niet instaat... misschien vond meneer quartel (die overigens niet doof is volgens eigen zeggen) het wel leuk om ons dit extra te laten doen... of was hij even vergeten dat het VZH aan het keuren was ![]() Onze hele goep was geslaagd, een gevarieerde groep , van fifi tot stoere herder , van relatief jong tot mijn oude man van 11 jaar (met de complimenten van de keurmeester voor de hele groep en speciaal voor mijn oude man) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Non active.
|
![]() Quote:
![]() Dan moet het voor een Tjech toch zeker geen problemen geven om een VZHtje te behalen ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Alleen het volg werk is wel een pittig lang stukje, diabolo 1 x los en 1 x vast , dan nog in verschillende positie's laten blijven tijdens het volgen
voor het eerste deel moet je dus wel de nodige ervaring hebben met je hondje. Bij ons examen vzh was de eis van de kynologen club dat je minstens in de gg0 groep moest lopen geloof ik. maar het 2e stuk moet je gewoon doorheen komen met een 'normale' hond.. en ik weet niet zeker of de tsjech daar onder valt ![]() ![]() ![]() Overigens heb ik net mijn rashondenlogboekje voor Barry aangevraagd.. de intentie is er dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
pfew... zal wel door de hitte komen, maar het is natuurlijk geen diabolo (knpv..... ach ja) maar een omgekeerde stoel of zo...............
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
wel gevonden... reacties op onaangename situaties einde van pagina 39 .. dus wel groep en nauw insluiten..
ach.. met een normaal opgevoedde hond hoef je dit niet echt te oefenen geloof ik |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Non active.
|
![]() Quote:
![]() Ik vind zelf het nauw insluiten iets te veel van het goede. Maar zoals je al zei, met een normaal opgevoede doggie moet het ook geen probleem zijn ![]() En dus ook voor een Tjech, zeker als je weet dat de meeste Tjecheneigenaren met hun doggie een terassie pakke ![]() Groette Martine.
![]() |
![]() |
|
|