|
|
|
|||||||
| Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
Wij gaan ook niet voor echte inzet en officiele Rescue dogs certificaten!
Maar er zijn meerder groepen die zich allemaal "voor de fun" met andere vormen van Waterwerk bezig houden. Gewoon omdat het super leuk is om actief met je hond bezig te zijn en te kijken hoe ver je er mee kunt komen En tot nu toe heb ik met alle rassen waar ik op deze wijze mee gewerkt heb, alleen maar gezien dat ook de doggy's zichtbaar genieten van zulke activiteiten! Alhoewel dat niet altijd door iedereen onderkend wordt! ![]() Breezer (Mechelaar) en Chezka (TsW) staan bijvoorbeeld al te "jammeren" voordat ze aan de beurt zijn en mogen beginnen Watersporters die hun boot te water lieten, vonden het "zoóóóóó zielig", want deze hond gaf toch zo duidelijk aan dat ze bang was en het vreselijk vond om in de boot mee te moeten! En het max wat je met deze Waterwerk sport activiteiten kunt behalen met je hond, is een hoop plezier, het geven van demo's en binnen sommige rassen het deelnemen aan wedstrijden om de snelste tijd ![]() Zo hebben ze bij de Newfoundlanders bijvoorbeeld de nationale en internationale Watertrials. En wie weet kunnen we in de toekomst, als nog veel meer TsW eigenaren op deze manier met hun hond bezig gaan, ooit nog wel eens onze eigen TsW Watertrials gaan organiseren Daarnaast heb ik echt diep respect voor alle mensen die voor de officiele Rescue dog certificaten en inzet gaan. En ik hoop dat er ooit TsW eigenaren zullen zijn, die zich daar ook met hun hond voor willen gaan inzetten! Want ik ben er van overtuigd dat ook een TsW, met veel inzet van zijn eigenaar, dit ook kan bereiken! Maar aangezien de groep waar ik nu mee werk al beroerd wordt van de lucht en aanblik van een grote rottende vis in het water, ben ik bang dat er vanuit hun gelederen, zeker geen kandidaat naar voren komt die zich daar verder met zijn/haar hond in wil bekwamen!
|
|
|
|