Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-04-2008, 19:49   #1
Barrel
Junior Member

Quote:
Originally Posted by Xhrista View Post
Denk dat de controle voor de Raad niet moeilijker wordt met meerdere RV's.De Raad controleert nml. nu al alle nesten.Hoewel controleren,wasse neus is het.Maakt niet uit wat de chipper vind lijkt wel,gewoon hup chip erin.Al regelmatig meegemaakt dat je zelf nog moet zeggen dat teef gecontroleerd moet worden.
De ene fokker krijgt ze pups niet gechipt omdat ze niet genoeg wegen,maar een andere die pups van 7 weken afleverd met de helft van gewicht van gemiddelde dieren worden gewoon gechipt.Lijkt een beetje willekeur allemaal.
Net zoals de ene fokker een zaak aan z'n broek krijgt omdat hij in ene land woont,maar voor de rest gewoon alles via nederland doet.
Andere fokkers doen massaal niet anders als pups,niet geboren in nederland met nederlandse stamboom afgeven.Kunnen ze niet controleren zeggen ze dan,ja me neus.Gewoon eens keertje onverwachtse controles gaan doen voor de chiptijd.
Lijkt me trouwens toch geen overbodige luxe hoor,plotselinge kennelcontroles.
En heb het hier echt over bij alle rassen hoor,want het is niet rasgebonden.

Gr. Christa
Hier ben ik het totaal mee eens.

Maar toch wil ik graag weten hoe je het ziet als er 2< rasverenigingen van 1 ras bestaan,
Laten we dan eens niet uitgaan van problemen die er bij bepaalde RV spelen. Maar stel de vereniging wordt gewoon veel te groot en je krijgt een splitsing.
Hoe regel je dan het ev. fokbeleid? Of ev. testen? Clubmatches en jaarlijkse evenementen? komen die er dan 2x etc. Het roept best wat vragen op.
Ga je dit allemaal van elkaar erkennen/accepteren.

Hoe meer ik erover nadenk hoe moeilijker ik dit ga vinden.

Gr. Mineke.
Old 09-04-2008, 20:00   #2
herder
Musketier

herder's Avatar

Het gaat nu over of 1 Rv of twee of meer.
Maar er is toch nog een derde mogelijkheid.......namelijk max twee RV' s
Daarmee voorkom je een wildgroei aan Rv' s. Maar je hebt dan asl RV wel meer moeite te doen voor je leden anders gaan ze naar de ander. Zo' n RV moet dan ook voldoen aan een minimaal aantal leden voor hun bestaandsrecht. Lopen er teveel weg dan heb je dus een probleem

Maar ingewikkeld is het wel ben wel benieuwd naar nog meer andere meningen. Want die zijn er!!!!!

Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 09-04-2008, 23:47   #3
Xhrista
Junior Member

Xhrista's Avatar

Quote:
Originally Posted by Barrel View Post
Hier ben ik het totaal mee eens.

Maar toch wil ik graag weten hoe je het ziet als er 2< rasverenigingen van 1 ras bestaan,
Laten we dan eens niet uitgaan van problemen die er bij bepaalde RV spelen. Maar stel de vereniging wordt gewoon veel te groot en je krijgt een splitsing.
Hoe regel je dan het ev. fokbeleid? Of ev. testen? Clubmatches en jaarlijkse evenementen? komen die er dan 2x etc. Het roept best wat vragen op.
Ga je dit allemaal van elkaar erkennen/accepteren.

Hoe meer ik erover nadenk hoe moeilijker ik dit ga vinden.

Gr. Mineke.
Denk dat je dan moet kijken waar je prioriteiten liggen als vereniging.Heb je veel fokkers,dan kan je wat meer keurings en onderzoeksgericht te werk gaan.Andere zullen misschien weer meer voor leuke doe activiteiten zijn.
Clubmatches,kun je om het jaar organiseren.
En te erkennen valt er niks,want er staat gewoon een erkende keurmeester te keuren,waarvan de uitslagen gewoon naar de Raad gaan.

Wat betrefd onderzoeken.moet het gewoon zo zijn,dat als een groep mensen (of dat nu 2e RV heet of erkende fokkers)kan aantonen dat er bepaalde afwijking in een ras is.Dan zou het zo moeten zijn dat de Raad eisen gaat stellen aan de ouderdieren om stambomen te verkrijgen.

Nu is het zo dat wij als liefhebbers van een grote populatie honden,waarvan gebleken is door deskundig onderzoek,dat er PRA en cataract voorkomt,daar niks mee kunnen.Het is zelfs zo dat er bij de ofiiciele RV,gewoon gefokt wordt met Lijders,en honden krijgen zelfs stambomen.
En dat is ook nog bestuur.Waar blijven we dan.Dat zou toch niet moeten kunnen?

Trouwens bij onze zuiderburen zijn ze net zo vreemd bezig hoor.de Belgische RV wilde daar dat er eisen gesteld zouden worden aan ouderdieren door spiegelen.Maar St. Hubertus vond het niet aangetoond dat er een probleem was,omdat meeste honden nu eenmaal in nederland zijn getest en ook geregistreerd.?????
Dacht eigenlijk dat we allemaal onder FCI vielen,dus moet je wat dat betrefd toch alles bij elkaar optellen.

Gr. Christa
Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules