|
|
|
|||||||
| Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen... |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 | ||||
|
Erfelijk aangeboren Bitch
|
Quote:
![]() Quote:
Quote:
Quote:
groetjes Kim
|
|
|
|
#2 |
|
van 't Aelse Sluske
|
Misschien val ik met mijn bijdrage in herhaling
Maar ik denk dat je een hond "honds' moet behandelen, (ik bedoel, niet slecht, maar zoals honden/wolven onder elkaar doen) Bijv. Ik wil gaan wandelen met de hond, hij ligt lui op de bank, ik roep, hij rekt zich uit en gaapt en wil niet komen. dan zou ik kunnen zeggen: Ohh, hij ligt zo lekker, dan gaan we straks wel. Denk je nu echt als de 'leider' bij de wolven wil gaan jagen, hij eerst aan al zijn roedelgenoten vraagt, of ze zin hebben ????? Nee, hij bepaald dat er NU gejaagd wordt en dat ze NU ook allemaal meekomen. Wij denken teveel als mensen naar de hond toe van...ach das zielig, ...ach hij heeft het koud enz. enz. Hij heeft niets te willen, de hond moet zich aanpassen aan de leider. En bij mijn honden ben ik dat. Duidelijkheid en consquent zijn, dat zijn de toverwoorden. Ik accepteer onder geen voorwaarde gegrom naar mij of mijn gezinsleden, of de hond zijn dag nu wel of niet heeft. Het is zwart of wit voor een hond, grijs bestaat niet. Ja of nee, nu wel, en morgen weer niet, dat kan niet Dat de gedragstherapeuten als paddestoelen uit de grond schieten dat klopt. Misschien is het toch niet in alle gevallen zo slim om alleen op de positieve training over te gaan. Tuurlijk ik geef mijn honden ook liever een complimentje als een correctie, maar dit kan niet in alle gevallen vermeden worden. Een oud spreekwoord luid dan ook: "zachte heelmeesters, maken stinkende wonden" Dit is natuurlijk mijn mening, een ieder moet doen wat voor zijn hond/situatie het beste past. Maar met deze richtlijnen, houd ik mijn 4 Tsjechen onder controle. Goh, das wel een hele lap tekst voor mijn doen!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
idd een flinke lap voor jou doen hehehehehe.
maareh jij gaat toch naar de puppie cursus waar ze die clicker gebruiken? Das toch positieve training? groetjes Kim
|
|
|
#4 | |
|
van 't Aelse Sluske
|
Quote:
Ben er snel mee gestopt, moest altijd dat 'stomme ding' bij me hebben. Mijn stem om te belonen heb ik altijd bij me. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Non active.
|
Denk dat we nu een paar dingen door elkaar gooien
Je hebt positieve training,en daar worden al de negatieve handelingen van de hond genegeerd En ik bedoelde positief trainen,in de zin van,wel zorgen dat je hond het leuk blijft vinden ,en niet als een geslagen hond naast je loopt .Maar dan pak je echt wel,de negatieve handelingen van de hond aan. Groette Martine. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
n00b
|
|
|
|
#7 |
|
|
Ja zo moeilijk ben ik nou ook weer niet
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Op wat Stephanie zij over het consequent leiding geven aan je hond enz... Bij ons op de hondenschool zeggen ze wel eens: je mag je hond graag zien, maar hij mag het niet weten.
En dat heeft niets te maken met positief versus negatief trainen. Positief is belonen van goed gedrag en 'slecht' gedrag eerder negeren. Negatief is straffen voor slecht gedrag en goed gedrag negeren (of toch niet expliciet belonen). Zo had ik het in elk geval begrepen. verbeter me als ik fout ben Groetjes, Liesbeth
|
|
|
#9 |
|
van 't Aelse Sluske
|
Helemaal mee eens!!
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Non active.
|
Quote:
En negatief gedrag negeren?? Dus als me hond bv;achter de schapen aan zit(wat ik echt als negatief gedrag zie!!)zou ik dat dus moeten negeren??? Sorry,maar daar kan ik het echt niet mee eens zijn .Groette Martine. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
van 't Aelse Sluske
|
Ik denk dat Liesbeth dat niet bedoelt
ze bedoelt bijv. een plasje binnen doen of iets anders kleins. Zoals ik al zei, kun je een correctie niet altijd voorkomen ! |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Non active.
|
Quote:
Kan je alleen jezelf voor je kop slaan ,want dan ben jezelf gewoon te laat geweestDat heeft volgens mij ook nix met negatief gedrag te maken Maar ben wel wel benieuwd wat ze dan bedoelt .Groette Martine. |
|
|
|
|
![]() |
|
|