|
![]() |
#1 | ||
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Groetjes Kim
![]() |
![]() |
#2 |
wolfman
|
![]()
Hallo
Ik heb bovenstaande met belangstelling gelezen. Wij hebben 5 katten in de huiskamer en onze Borat en Cezka liggen er gewoon tussen. Als ze op de bank liggen, dan liggen ze met hun achterwerk tegen elkaar. Borat heeft voor 1 van onze katten een voorkeur...die wast hij en de kat wast de oren van Borat. Maar ze zijn vanaf pup opgegroeid met katten en andere honden en kippen. Alhoewel ik ze nit in het kippenhok laat natuurlijk ![]() Op straat willen ze wel achter katten aan, maar ja dat is vreemd. groetjes Andreas ______________________________________________ www.wolvenkennel.nl ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
van 't Aelse Sluske
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
|
![]()
Je kan je hond wel aan konijnen wennen, maar als een konijn geen hond gewend is en in paniek raakt, dan raak je al een konijn kwijt aan stress. Waar konijnen erg gevoelig voor zijn.
De katten in huis zijn aan de honden gewend (of zitten daar ook wegvluchtende katten tussen?) Het kost héél veel tijd en geduld om je hond duidelijk te maken dat hij niet aan de konijnen mag komen, maar ik denk dat het wel te trainen is. Jij moet dan in het begin alleen maar met je hond bezig houden en niet met de konijnen en langzaamaan dan af en toe met de konijnen bezig gaan en de hond onderwijl belonen voor zijn goede gedrag. B.V. rustig op de grond liggen. Maar vergeet zeker niet dat de jacht een heel erg zelf belonend gedrag oproept. Je zal er altijd op verdacht moeten zijn dat je hond rustig ligt in de buurt van de konijnen. Ikzelf had en heb niet de behoefte gehad om er veel tijd in te steken dat ze mijn konijn en cavia's met rust laten. Ik voorkom liever het gevaar.
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Hallo allemaal,
Wij hadden 2 konijnen in een mooie ren in de tuin. Toen wij Mika onze Tjech kregen was het niets anders dan rondjes rennen om de ren hoe klein hij ook was, dit kon hij wel een uur volhouden. Zoals iedereen weet kunnen niet alleen Tjechen graven maar ook konijnen en ja ze kwamen los. Ik had het eerst niet in de gaten maar Mika wel en ging er meteen achter aan. Eerst dacht ik dat het konijn sneller was, maar niet dus. Hij greep het konijn in de nek en begon te schudden. Ik wist niet dat een konijn zo hard kon schreeuwen. Ik was helemaal overstuur en het kostte me heel veel moeite om het konijn uit de bek van Mika te krijgen. Ik schreeuwde los, los, los. Eigenlijk wel wetende dat ie dat nooit zou doen, loslaten, dus heb ik hem een flinke schop onder z'n kont gegeven en toen liet ie eindelijk los. Het was echt verschrikkelijk om te zien, ja dat doen ze nu eenmaal. Maar ik had geen zin in wachten totdat hij dat arme diertje dood zou bijten, dan had ik de hele nacht niet kunnen slapen.
![]() |
#6 |
Junior Member
|
![]()
Dit wil ik er nog wel even aan toevoegen.
Ik denk nl. dat je het er niet af krijgt d.m.v. trainen. Hij zal een keer toeslaan. Ikzelf zal hem in ieder geval nooit vertrouwen.
![]() |
#7 |
Junior Member
|
![]()
Hoi,
Ik wilde nog even reageren op het houden van een Tsjech en konijnen. Chinook is welliswaar een kruising Tsjech , is opgegroeid met onze Vlaamse Reus maar heeft hem toch (in een onbewaakt ogenblik, buiten) opgejaagd en het konijn is aan de shock overleden. Vreselijk dus! We hebben nu wel 2 dwergkonijnen in een grote afgescheiden ruimte, maar ze zal nooit meer in de gelegenheid komen om deze dieren wat aan te doen. Ik denk dat de hond, zolang je erbij bent, dondersgoed weet dat hij het niet in zijn kop moet halen iets te doen. Maar het jachtinstinct is er wel, en ook de onbewaakte ogenblikken, nooit vertrouwen dus! Ten tweede had ik nog een vraag over het vangen van muizen. Veld/bosmuizen worden met huid en haar opgegeten, vandaag zag ik weer een staartje verdwijnen in haar bek....Wilde konijnen vangt ze gelukkig (nog) niet. Hebben hier meer mensen ervaring mee? groetjes Monique |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|