Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Zaslat odpověď

Nástroje Metody zobrazení
Old 15/02/08, 13:56   #1
indianrose
Junior Member

Datum registrace: Feb 2008

Hoi iedereen,

Bedankt alweer voor jullie antwoorden en ervaringen met jullie eigen wolfhonden.

Kim,
Ik had idd al een vermoeden dat de TsW niet echt warm zou lopen voor n balletje. Lijkt wat op de teckel van mn ouders, die haalt de bal 2 x en dan vindt ze er niks meer aan.

Mijke,
Het past gedrag had ik wel bij de reuen verwacht maar niet echt bij de teefjes op enkele uitzonderingen na, das wel weer leuk om bij te leren. Mooi verhaal van de herten trouwens.

De eigenschappen in huis: klinken hetzelfde als de streken van mijn pony!
Dit doet hij natuurlijk niet in huis, maar hij is ook een typ dat altijd wel loopt te zoeken om iets te doen of iets stouts uit te halen. Meestal moet ik hier erg om lachen. Heb hem ook wat circus kunstjes geleerd en hij weet ook precies wanneer hij die trucjes kan gebruiken om je een beetje te plagen. Ik denk wel eens dat zn hoofdje nooit stilstaat, je ziet hem altijd denken: 'wat kan ik nu even uithalen?'.

Geweldige eigenschap als je het mij vraagt!!!

Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote
Old 15/02/08, 14:23   #2
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Datum registrace: Nov 2005

Quote:
Originally Posted by indianrose View Post
Hoi iedereen,

Bedankt alweer voor jullie antwoorden en ervaringen met jullie eigen wolfhonden.

Kim,
Ik had idd al een vermoeden dat de TsW niet echt warm zou lopen voor n balletje. Lijkt wat op de teckel van mn ouders, die haalt de bal 2 x en dan vindt ze er niks meer aan.

Mijke,
Het past gedrag had ik wel bij de reuen verwacht maar niet echt bij de teefjes op enkele uitzonderingen na, das wel weer leuk om bij te leren. Mooi verhaal van de herten trouwens.

De eigenschappen in huis: klinken hetzelfde als de streken van mijn pony!
Dit doet hij natuurlijk niet in huis, maar hij is ook een typ dat altijd wel loopt te zoeken om iets te doen of iets stouts uit te halen. Meestal moet ik hier erg om lachen. Heb hem ook wat circus kunstjes geleerd en hij weet ook precies wanneer hij die trucjes kan gebruiken om je een beetje te plagen. Ik denk wel eens dat zn hoofdje nooit stilstaat, je ziet hem altijd denken: 'wat kan ik nu even uithalen?'.

Geweldige eigenschap als je het mij vraagt!!!

Groetjes Lin
Hoi Lin,

als je dat een geweldige eigenschap vind, is een Tsjech idd wel iets voor jou. Die hoofdjes staan nooit stil en zal ook regelmatig wat uithalen!
Die van mij heeft iets met Sorbodoekjes. En hij kan tot 2 tellen.

Meneer had 2 van mijn doekjes/pannenlappen gejat en zat er heerlijk op te kauwen in de mand.
Vrouwtje direct er naar toe en lap afgepakt! Verder niks aan het handje zou je zeggen. Vrouwtje driftig op zoek naar lap 2.
In eens ging het kontje omhoog en haalde meneer lap nr 2 tevoorschijn. Met andere woorden, ze zal de ene wel afpakken, maar als ik nu op nummer 2 ga liggen, dan heb ik er nog een.

Helaas voor Denzel kan ik ook tot 2 tellen.

Dit is maar 1 streek, van de vele die ik heb meegemaakt. Ze zijn vreselijk slim, die Tsjechen. Ik zou geen ander ras meer willen. En het verschil is in mijn huishouden heel goed te merken aangezien ik er ook nog een duitse herder rond heb lopen.

Groetjes Kim
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 15/02/08, 15:20   #3
indianrose
Junior Member

Haha, geweldig verhaal!
Ik lig altijd in een deuk wanneer dieren dit weten klaar te spelen.
Ben gek op zulke verhalen.

Doet me echt aan mijn pony denken. Die is ook super slim en weet alles goed te mis-/gebruiken.

Groetjes Lin
Old 15/02/08, 15:32   #4
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Datum registrace: Nov 2005

Quote:
Originally Posted by indianrose View Post
Haha, geweldig verhaal!
Ik lig altijd in een deuk wanneer dieren dit weten klaar te spelen.
Ben gek op zulke verhalen.

Doet me echt aan mijn pony denken. Die is ook super slim en weet alles goed te mis-/gebruiken.

Groetjes Lin

hehehehe heb je even, heb er nog een heleboel van deze.....
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 17/02/08, 02:16   #5
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Datum registrace: Oct 2004

Hee Lin,ik heb hier op het moment ook zo'n 'pats'teefje rondlopen,en ja ze lokt zelfs dingen uit zodat de reu(en) het kan opknappen.
Afgelopen zondag met de wandeling (de meesten liepen gewoon los)waren er best veel Saarloos- en Tsjechoslowaakse wolfhonden,en madam liep heel de tijd met haar staart skyhigh,ze had eigenlijk maar voor 1 Saarloosreu respect,en ze wist dan ook van gekkigheid niet wat ze moest doen om in goed blaadje bij hem te komen.
Hier een foto van madam achter een reutje aan,

Hier moesten we onze Bachata en Saarloos Luna gauw bij ons roepen want in de verte kwamen paarden aan en ja als ze de kans krijgt gaat madam daar ook achteraan,

En ja denk dat iedere TSW of SWH wel van lekker wandelen/spelen in het bos houdt.

Maar ik zeg ook eerlijk dat we Bachata meestal nu aanlijnen als er kleine hondjes aankomen,die vind ze op het moment niet erg schattig
Terwijl de reuen hier weer wel heel goed mee om gaan!

Konijntjes vind ze ook erg lekker,ze heeft het konijn(type vlaamse reus) van 2 huizen verderop gekild toen die onder onze schutting doorkroop
Heb ik geen foto van,was er zelf ook van geschrokken maar hier knauwt ze lekker op een ribje,

Kan zo wel ff doorgaan,onze tuinstoelen zijn niet meer hetzelfde,de tuin is meer tegel dan tuin met plantjes,dichte deuren zijn een makkie,koelkast is plaats waar eten in is dus open die kast, bench kan je toch lekker spijlen uittrekken en deurtje openmaken,kusje geven maar dan met een 'liefdesbeetje' en dan maar hopen dat je neus er niet tussen zit enz.
Zeg dit alleen maar ff dat een teef er ook wat van kan

Maar ze kan ook weer zo ontzettend lief zijn

De reuen buigen voor haar hihi

Old 18/02/08, 14:06   #6
indianrose
Junior Member

Hoi hoi,

Wat een leuke foto's van jullie wandeling!
Ik ben zaterdag bij 1 van de leden hier, langsgeweest om eens kennis te maken met de Tjech. En ik moet zeggen zowel mijn vriend als ik zijn erg weg van ze. Heel veel eigenschappen lijken goed bij ons te passen.

Maar zit met het jacht gedrag op kleine dieren. De hond kan natuurlijk de hele dag bij mij zijn, wat hij ws wel zal waarderen, maar moet goed denken of het jachtgedrag niet een te groot probleem voor mij wordt aangezien er in onze praktijk ook konijnen (standaard zitten, die zijn vd dierenarts) en er komen natuurlijk veel soorten kleine beestjes hier.
Ben toch wel bang voor ongelukken wanneer een klein diertje ons net ontglipt... Het gebeurd zelden maar het gebeurd wel af en toe. Ik kan moeilijk tegen een eigenaar van zo'n dier zeggen: 'Tja, de operatie is geslaagd en heeft hij overleeft maar mn hond heeft hij niet overleeft..'

En dan kan de hond mee naar stal, maar ook daar lopen kippen, een stalkat en wat andere honden rond. En ben ook daar toch bang voor ongelukken.
De wolfhond heeft er natuurlijk niet zoveel aan om op de stal, waar hij zich 2 uur uit kan leven per dag, vervolgens in de stal moet worden opgesloten omdat hij anders de kippen op eet.

Dus dat is toch wel een probleem denk ik.
Ik ga binnenkort nog wel eens met zo'n wandeling mee en nog langs een paar andere mensen, waar ik ook eens mocht komen voor een infogesprek over de Tjech.
En dan eens rustig nadenken of dat gaat lukken voor ons.

De rest van de straken vinden wij eigenlijk wel grappig, en wat ik al zei met ons mensen waren ze echt zo leuk!

Groetjes Lin
Old 18/02/08, 14:35   #7
Xhrista
Junior Member

Xhrista's Avatar

Datum registrace: Sep 2003

Ik denk dat of je nu een wolfhond(Tsjech of Saar) of een andere hond neemt,je altijd moet afwachten of ze niet achter kleindieren aangaan.
Natuurlijk kan je heel veel doen met opvoeding en begeleiding,maar in de ene hond zit het jachtgedrag nu eenmaal sterker verankerd als in de andere.
Stenka (SWH) is op een stal opgegroeid,met schape,geiten,duiven die allemaal op de grond liepen,stuk of 80.Thuis liepen er 2 poezen en een konijn rond.Is altijd prima gegaan.Later Xandra,die was ook niet echt jagerig,hoewel ze in een roedel wel altijd goed weet wat te doen om iets te pakken te krijgen.Zij is altijd degene die het wild opspoort en bepaalde kant,oftewel de bek van andere hond in jaagt.
Dan heb ik Solo opgevoed,waar wat kleindieren,schapen en paarden niks mee aan te vangen was.Die ging echt overal achteraan wat maar bewoog.Ook auto's.
Dus ja het blijft altijd risico.Zeker als er zoals op stal meerdere honden lopen.
Die 4 van ons houd ik altijd gescheiden van de kippen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Zaslat odpověď

Pravidla přispívání