|
Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen... |
|
Thread Tools | Display Modes |
26-04-2012, 15:13 | #1 |
Junior Member
|
Keurmeester eisen
Ik was mij net eens aan het inlezen welke eisen er gesteld worden om hier in Belgie keurmeester te worden.
Schets mijn verbazing toen ik las dat je daarvoor een fokker moet zijn die in 5 jaar tijd minstens 3 nesten op de wereld heeft gezet Ligt het aan mij of denken er anderen net zo over als ik, dat maar grofweg pups op de wereld zetten nu niet echt een goede kennis van een ras wil aantonen. Ik moet toegeven dat ik de eisen in Nederland waar de opleiding ca 5 jaar duurt stukken beter vind. Graag zou ik eens horen hoe anderen over die Belgische regel denken. Gr Tatiana |
26-04-2012, 19:42 | #2 |
Junior Member
|
mijn persoonlijke mening:
als dat de enige voorwaarde is dan is het ronduit belachelijk. Ik weet wel dat ze x tijd stage moeten lopen met een keurder en dus enkel mogen noteren. Ik heb het helemaal niet voor de show wereld dus hoe meer men eist om keurder te zijn hoe beter. oa diploma gedragsdeskundige,...... Ik zou graag hebben dat een keurder zelf niet meer mag fokken. Hoe dikwijls gebeurd het niet dat bepaalde honden minder worden gekeurd opdat hun eigen bloedlijn beter uitkomt? Patrick |
27-04-2012, 05:53 | #3 |
Junior Member
|
Hoi Patrick
Natuurlijk is dat niet de enige eis, maar deze vond ik er wel met kop en staart bovenuit springen, zeker met het oog op de gezondheid van rashonden. Naast deze moet je nog minstens 5 jaar lid zijn van een rasvereniging, waarvan ik ook niet vind dat dit echt ter zake doet. De andere zaken zijn vergelijkbaar met NL, dus opleiding kynologische kennis, stage enz enz Ik deel je mening dat ze beter een opleiding gedragskunde erbij zouden zetten. Maar wie ben ik, ik zou ook graag zien dat alle honden die deelnemen aan tentoonstellingen in het bezit zouden zijn van een gezondheidscertificaat, en hopelijk komt dat ooit. Ik heb genoeg shows gedaan zowel met Sky als met Inc en door de contacten die je daar knoopt zie je genoeg wat medisch gezien eigenlijk niet door de beugel kan. Bij de AmBulldog ken ik een reu die HD D heeft, maar geen pijnklachten vertoont en dat beest is dus Internationaal kampioen. Ik hoop dat nog een paar mensen hun gedachtengang hier willen neerzetten mbt het pups-produceren met het oog op keurmeesterschap. Gr Tatiana |
12-05-2012, 20:03 | #4 |
Non active.
|
............ gewoon weg schandalig !!!
14-05-2012, 14:24 | #5 | |
Senior Member
|
Quote:
Alsof het vermeerderen van het ras je meer kennis bijbrengt! Om nog maar niet te spreken van de dubbele petten en specifieke voorkeuren voor bepaalde lijnen van keurmeesters die er hierdoor ontstaan!
|