|
Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive... |
|
Thread Tools | Display Modes |
07-02-2003, 14:32 | #1 |
Senior Member
|
overzicht van alle zomerkampen en een vraag
Zonnebloem
Beste mensen, Eindelijk weer eens een berichtje op de nederlandse mailinglist (het is hier wel erg stil!) Maar, het CzW wereldje is wel erg goed georganiseerd! Als er mensen zijn die genoeg tijd, geld en vooral zin hebben, om hun hele vakantie met Tsjechoslowaakse Wolfhonden door te brengen, dan kan dat dit jaar zonder problemen! Want vanaf 27 juli t/m 24 augustus kan je aan allerlei verschillende kampen met je hond(en) deelnemen: a.. Het zomerkamp in Tsjechie (Lazne Belohrad) begint op 27-07-2003 en eindigt op 09-08-2003 b.. Het zomerkamp in Slowakije is van 09-8-2003 tot 17-08-2003. c.. Daarna heb je zo waar maandag en dinsdag vrij......en heb je genoeg tijd om naar Duitsland te rijden! d.. Het zomerkamp in Duitsland (Philippsreut, dit ligt aan de Tsjechisch-Duitse grens) begint op 20-08-2003 en eindigt op 24-08-2003 met een speciale show voor Tsjechoslowaakse Wolfhonden en Saarloos Wolfhonden Op ieder kamp kan je met je hond deelnemen aan de bonitatie en jeugd bonitatie. In Lazne Belohrad (Tsjechie) kun je ook sommige examens doen. Misschien is het ook mogelijk om de SV examens tijdens het kamp in slowakije te doen....maar dat zullen we dan nog wel horen. Vraag: Zijn er ook mensen in Nederland die van plan zijn naar een van deze kampen te gaan? Zelf ga ik van de zomer richting Hongarije, Roemenie en Tsjechie en combineer dan wellicht wat met een van de kampen. (allemaal vind ik wat te veel van het goede!) Daarom ben ik wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die plannen hebben om evt. te gaan. groeten, Mijke |
07-02-2003, 14:54 | #2 |
Junior Member
|
Als ik ergens naartoe ga is het natuurlijk het duitse weekend,want dan
kan ik met m'n Saarloosjes meedoen.vind het altijd erg leuk en gezellig,hoewel ik persoonlijk erg moet wennen aan het vastzetten van je hond aan een boom en hem dan de hele nacht buiten in de regen laten liggen . Mijn teefje vond dat gehuil ook niet zo prettig en werd er erg onrustig van,die lag dan ook gezellig bij me in de tent. Gr. Christa |
07-02-2003, 21:45 | #3 |
Member
|
Hallo Mijke,
Je weet inmiddels al wel, dat als er bij ons de gelegenheid ervoor is, wij ook die richting uitgaan. Naar welk zomerkamp wij zullen gaan is nog niet duidelijk want dat hangt af van de plannen van onze dochter en hoe het hier met de honden gesteld is. Groetjes, Letty |
08-02-2003, 14:13 | #4 |
Junior Member
|
Zijn deze zomerkampen alleen bedoeld voor Tsjechen en/of Saarlozen? Of
zijn ook andere rassen welkom? Groet, Roy |
08-02-2003, 21:27 | #5 |
Member
|
Hallo,
Deze zomerkampen zijn in eerste instantie bedoeld voor Tsjechen en/Saarloos maar andere rassen zijn ook welkom. Ook daarmee kan getraind worden. Letty |
02-05-2003, 14:32 | #6 |
Junior Member
|
nieuws over de zomerkampen 2003
Beste mensen,
Hierbij nadere info over de zomerkampen in Tsjechie, Slowakije en Duitsland. Vriendelijke groeten, Mijke Zomerkamp in Lane Belohrad (Tsjechie) 27-7 tot 9-8 / 2003 Prijzen Week verblijf op basis van Vol pension: =95 Volwassenen 1900,- Kc ( 70 EUR ) =95 Kinderen tot 10 jaar 1450,- Kc ( 50 EUR ) =95 Kinderen tot 3 jaar: Gratis =95 Voer voor de honden is in de prijs inbegrepen Accommodatie: =95 4-bedden hutten =95 3-5-bedden kamers Programma: =95 party=92s =95 Spelletjes voor kinderen en volwassenen =95 Excursie naar Safari, Prachovskych skal =95 Kampvuur Informatie en opgaves : Marcela Jelinkova VAMA tremp Okruzni 202 261 01 Pribram VII Czech Republic Tel.: +420 318 631 910, 607 529 763 e-mail: [email protected] ========================= Zomerkamp Slowakije 9-8 tot 17-8 / 2003 Beste vrienden! Het is onvoorstelbaar er is nog geen jaar voorbij en we zijn al weer een zomerkamp aan het voorbereiden. Dit jaar zal ons zomerkamp gehouden worden in Ziar vlak bij het dorp Rajecka Lesna, Centraal Slowakije (www.chataziar.sk) Het is een prachtig gebied op de grens van Nationaal Park Mala Fatra. U kunt Rajecka Lesna op de wegenkaart vinden. De informatie over de omgeving van het dorp komt uit de website over het gebied: "Rijdt door naar het eind van het dorp over de brug en volg de kronkelweg die leidt naar Lesnianka. Over de brug kunt u aan de linker kant de akkers, de houtvesters huizen en de herders hutten zien. Ongeveer 1000 m na de houtvesters huisjes komt u op een kruising. Ga rechtdoor over de kleine brug en ga verder langs de beek aan uw linkerkant. Aan de de linker oever van de beek Lesnianka zult u de huizen zien van het Ziar Tourist Centre. De weg wordt in de winter schoongehouden, toch adviseren wij om sneeuwkettingen mee te nemen en uw snelheid te beperken tot max. 40 km p/uur." De accommodatie is het zelfde als die we vorig jaar in Bystra hadden; dat betekent een grote accommodatie met restaurant en blokhutten. Er zijn twee dubbele kamers en 2 kamers met 4 bedden (totale capaciteit per blokhut 12 personen). Er zijn twee toiletten en een badkamer in iedere blokhut. Kamperen in een eigen tent is natuurlijk ook mogelijk. Prijslijst: =95 Accommodatie (zonder eten) 220,- SKK / 6,5 EUR / p.p./p.n =95 Vol pension (ontbijt,lunch,diner)390,- SKK / 11 EUR p.p./pn =95 Half pension (ontbijt,diner)350,- SKK / 10 EUR pp/pn Er zal ook een weekmenu gemaakt worden voor degenen die niet voor een hele week eten willen bestellen, maar incidenteel per dag een maaltijd willen gebruiken. Ik wil u vriendelijk verzoeken om de uiterlijke sluitingsdatum voor de reservering (29 mei) van uw accommodatie aan te houden. Anders kunnen wij u niet garanderen dat wij nog uw accommodatie kunnen regelen. U kunt uw reserveringen bij mij doen: Sona Bognarova, Per telefoon: Prive: +421 48 4195039 Kantoor: +421 48 4713743 Mobiel: +421 904 904468 or +421 902 114229 Of per email: [email protected] Dit is mogelijk tot uiterlijk 29 mei 2003 !!!!! Veel van u hebben inmiddels al ervaring met onze kampen met honden. Maar voor de zekerheid wil ik u aan enkele regels herinneren: =95 Honden moeten buiten blijven in uw eigen onderkomens, voor zo ver dit mogelijk is. =95 U moet een veterinaire verklaring voor al uw honden hebben (zowel voor entingen als shows) =95 Vanwege het grote aantal honden dat verwacht wordt op het zomerkamp en de lokale regels, is het NIET toegestaan de honden los te laten lopen. Honden moeten aangelijnd lopen en indien nodig moeten zij een muilkorf dragen. =95 Het hondenvoer is in de prijs van uw verblijf inbegrepen. Ik heb nog steeds mooie herinneringen aan Bystra, maar toch kijk ik al met veel plezier uit naar een ontmoeting met u allen deze zomer in Rajecka Lesna!! ===================================== Bonitatie en jeugd presentatie - Rajecka Lesna (Slowakije) Bonitatie zal plaats vinden op zaterdag 16.08.2003 vanaf 9.00 uur KCHCSV RNDr. Maria Glosova Priemyselna 261 905 01 Senica Slovenska republika tel: +421-34-6512 942 fax: +421-34-6574 695 e-mail: [email protected] ================================= Speciale Show for CzW =96 in Philippsreut (Duitsland) De speciale hondenshow voor Saarloos wolfhonden en Tsjechoslowaakse Wolfhonden zal plaats vinden op 24.08.2003 in Philippsreut-Hinterfirmiansreut in Bavaria (Duitsland). De keurmeester zal Stefan Stefik zijn, voorzitter van de Slowaakse Kennel Club. Vanaf 20.08.2003 zal er ook een zomerkamp van de Duitse Tsjechoslowaakse Wolhonden Club plaats vinden bij het huis van Michael Eichhorn. Op 23.08.2003 zal de Bonitatie en jeugd presentatie voor Tsjechoslowaakse Wolfhonden zijn De keurmeester is Dana Matusincova van de Tsjechische Republiek. Duitse honden kunnen deelnemen aan de Duitse karakter test. Organisatoren: Club voor Tschechoslowakische Wolfshunde Deutschland en Saarlooswolfhond-Club Deutschland e.v. Michael and Ina Eichhorn=09 Muhlenweg 4 94158 Philippsreut-Vorderfirmiansreut - Germany Tel + Fax: +49-(0)8550-921830 e-mail: [email protected] Accommodatie: Hotel Barenhof,; daar zal de hondenshow plaats vinden (natuurlijk kunt u de honden mee naar binnen nemen) Tel: +49-(0)8557-91100, www.baerenhof-althaus.de * Er is ook een mogelijkheid om gratis te kamperen vlak bij het huis van Michael Eichhorn. U kunt zich opgeven en tevens het programma krijgen bij Michael Eichhorn. ================================ Bonitatie en jeugd presentatie - Philippsreut (D) Binnen de begrenzing van de speciale hondenshow zal er ook de bonitatie en jeugdpresentatie plaats vinden in Philippsreut -Hinterfirmiansreut in Duitsland. Keurmeester: Dana Matusincova, Tsjechische Republiek Er bstaat ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de nieuwe Duitse karakter test. Deze test is meer complex, dagelijks-leven gericht en zonder verdedigings werk. De Duitse test is niet erkend door de Tsjechische en Slowaakse clubs, dus u kunt ook de =93oude=94 bonitatie doen. De beoordeling van het exterieur is in beide gevallen het zelfde. ========================== Zomerkamp in Philippsreut (D) Binnen de begrenzing van de speciale hondenshow zal ook het eerste Duitse zomerkamp van de Duitse club voor Tsjechoslowaakse wolfhonden plaats vinden. Wij zullen elkaar ontmoeten in Philippsreut-Vorderfirmiansreut aan de Duits-Tsjechische grens op het terrein van Michael and Ina Eichhorn. Alle fans van Tsjechoslowaakse Wolfhonden zijn welkom! We zullen met de honden gaan werken. U kunt ook zien hoe de mensen uit de landen van herkomst werken met hun Wolfhonden en zo kunt u zich een indruk vormen van de werkcapaciteiten van dit ras. Op de voorgrond staat de mogelijkheid kennis te nemen en ervaringen uit te wisselen over onze honden. We rekenen op een groot aantal buitenlandse bezoekers. De Club zal de nieuwe karaktertest presenteren die meer complexer en dagelijks-leven gericht is zonder verdedigingswerk. Er bestaat de mogelijkheid om gratis te kamperen vlak bij het huis van Michael Eichhorn. Of u kunt een kamer reserveren in hotel Barenhof. (dat ligt ongeveer 5 min van Michaels huis ) Tel: 0049-(0)8557-91100). Opgaves bij: Club voor Tschechoslowakische Wolfshunde Deutschland en Saarlooswolfhond-Club Deutschland e.v. Michael and Ina Eichhorn Muhlenweg 4 94158 Philippsreut-Vorderfirmiansreut Duitsland Tel + Fax: +49-(0)8550-921830, e-mail: [email protected] Accommodatie: Hotel Barenhof, (daar zal de hondenshow plaats vinden) Tel: +49-(0)8557-91100, http://www.baerenhof-althaus.de |
02-05-2003, 14:54 | #7 |
Junior Member
|
nieuws over de zomerkampen
Hallo Mijke,
misschien idee om dit ook te plaatsen op de Saarlooswolfhonden club bij het nieuws,misschien hebben er nog mensen belangstelling. Vind het zelf jammer dat het dit jaar in duitsland zo ver weg is en ik ga dan ook niet. Gr. Christa |
08-05-2003, 12:01 | #8 |
Junior Member
|
Hoi allemaal,
Ben al een tijdje lid van deze mailinglist, maar bezit zelf geen Tsjech. Ben wel zeer geinterresseerd en denk erover om over een aantal jaren er zelf een te nemen. Mijn vraag is.. kun je ook naar dat zomerkamp gaan zonder in het bezit te zijn van een tjech maar gewoon je eigen hond mee te nemen ? Zo kan ik ook gelijk een goed beeld van het karakter vormen en het is gewoon leuk.. groetjes, Felicia |
08-05-2003, 13:55 | #9 |
Senior Member
|
Hoi Felicia,
Op de doedag van de Nederlandse club op 18 mei as kun je in ieder geval gewoon komen kijken met je hond. Ik denk dat je ook naar de zomerkampen kunt gaan om je te orienteren in het Tsjechen wereldje. Maar neem voor de zekerheid eerst even contact op met de contactpersoon van het kamp van je keuze (staan bij ieder kamp vermeld) groetjes, Mijke |
09-05-2003, 01:10 | #10 |
Junior Member
|
Ja hoor kan gerust. Heb in Tsjechië zelfs iemand pakwerk zien doen met een
spaniël. Het kamp waar ik geweest (Jesovicovice) ben lopen echt niet alleen tsjechen rond. groetjes, Jos Bakker |
09-05-2003, 13:35 | #11 |
Junior Member
|
Hoi,
Bedankt voor de informatie ! Ik ga alles even goed uitzoeken en kijken waar de kampen precies zijn. groetjes, Felicia |
09-05-2003, 17:40 | #12 |
Junior Member
|
Hoi Felicia,
Het kamp in Jesovisovice is dit jaar van 12.7 - 27.7.03 . Het plaatsje ligt net boven Znoim. En dat ligt net boven de Oostenrijkse grens. Mvrgr, Jos Bakker |
12-05-2003, 13:24 | #13 |
Junior Member
|
Hoi Jos,
Ligt dat in de provincie Znojmo of in Breclav?, ik kon nl wel het plaatsje Znojmo vinden. Dat ligt in de provincie Znojmo (grenst aan Duitsland en Oostenrijk) Ik kom in ieder geval naar de doedag op 18 mei. Het is maar een half uurtje rijden bij mij vandaan dus die kans laat ik niet voorbijgaan. oja nog een vraagje er staat ook in dat er pakwerk en speuren gedaan wordt, doen jullie dat meer op de IPO manier of meer op de KNPV manier? Ben erg benieuwd naar de reddingshondendemonstratie, dat heb ik nl nog nooit gezien. Felicia |
12-05-2003, 19:20 | #14 |
Junior Member
|
O griebels nou vraag je wel wat topografische kennis van me. Het ligt boven
de plaats Znojmo,, eh zo'n beetje in een rechte lijn boven Wenen. Mijn routeprogramma wist Jesovisovice feilloos te vinden trouwens. Het leuke van dit kamp is dat het wat kleiner is en naar ik begrepen heb zijn de andere een stuk groter. Daar is dan ook wat kliekjesvorming. De mogelijkheid bestaat om er een houten hutje te huren waar je kunt verpozen. Een tentje is ook mogelijk. En het kost allemaal geen drol. Ik hield geld over na de vakantie....¿ Het pakwerk is van goed nivo maar eerlijk gezegd vond ik het speurwerk wel tegen vallen. Heb mijn hond ook opgevoed als reddingshond en kan dat in ieder geval wel aanbevelen. Het is erg leuk werk maar kost wel veel tijd. Dat is ook de reden dat ik het speurwerk in Tsjechië minder geslaagd vond omdat dat nivo bij reddingsverenigingen in Nederland vele malen hoger ligt. De officiële site van de reddingshondenbond is http://www.nrhb.nl/ Daar kun je kijken of er een vereniging in jouw buurt is en daar kun je dan eens gaan kijken of proefdraaien met je hond. Reddingswerk bestaat uit grofweg een paar onderdelen. Op de site van de nrhb kun je lezen wat het allemaal inhoudt. Ook eerlijk gezegd kom ik niet naar de DoeDag omdat ik de Ned.Ver. voor Tsjechoslowaakse Wolfhonden een beetje goed zat ben. En dat is jammer want een heleboel mensen verdienen beter. Desalniettemin wens ik iedereen een plezierige dag de 18e. Jos |
12-05-2003, 21:43 | #15 | |
Junior Member
|
Quote:
dat was bij de SWH ook al vrij snel toen deze was opgericht en daar is het nog steeds een zooitje. En het is niet alleen de mensen verdienen beter,nog veel belangrijker, De Honden verdienen beter. Gr. Christa |
|
13-05-2003, 20:38 | #16 |
Junior Member
|
Bedankt voor de inf, Heb daarnet op Shell gekeken en daar stond hij wel bij
ja. Het plaatsje ligt bij een riviertje en in een 'groen' gebied. Een wat kleiner kamp is wel wat fijner aangezien ik dan of samen met een vriendin of alleen zou gaan. Tussen die kliekjes kom je amper als je alleen zou komen. Het is inderdaad fijn dat het zo goedkoop is daar dan hoef je tenminste niet met bakken geld te gaan gooien.. Ik ga zeker kijken op de reddingshonden site, want het is wel erg interessant allemaal. mvg Felicia |
18-06-2003, 09:58 | #17 |
Junior Member
|
Oh nee! Is er dan geen vereniging voor niet veel voorkomende hondenrassen te
vinden waar geen gerommel is (of is geweest)? Bij de Saarloos, bij de witte herder en nu weer bij de Tsjech? Eerlijk gezegd ben ik al het gerommel bij verschillende verenigingen ook zat en is het echt geen reclame voor het ras. Nu ben ik een leek op het gebied van de verenigingen, maar ik lees voortdurend dat er gerommel is. Is dit normaal in de hondenwereld of heb ik gewoon pech dat er nou juist gerommel is bij deze drie verenigingen? |
18-06-2003, 12:01 | #18 |
Junior Member
|
Hoi Roy,
nee je hebt geen pech,denk dat het aantal RV's waar het goed gaat op 2 handen te tellen is. Ook bij de Raad wat het overkoepelend orgaan is,loopt het nog niet op rolletjes.daar is pas een nieuw bestuur aangetreden en of die alles een beetje op hetspoor krijgt moet nog blijken.die kunnen dan eens orde op zaken gaan stellen bij de verschillende RV's. Nou is de gemiddelde hondenmens ook niet de gemakelijkste,dus dat zal ook wel een oorzaak zijn.Trouwens bij de Tsjech zitten weer veel dezelfde mensen die ook al bij de Saarloos hebben gezeten.En bij de Witte herder waren het ook weer mensen die al problemen hadden bij andere rassen,dus dat verschuift als het ware.Jammer dat vele mensen niet net als de honden ,niet gewoon even kunnen knokken en het dan vergeten. We blijven hopen op verbetering. Gr. Christa |
|
|