![]() |
![]() |
|
Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#13 |
Musketier
|
![]()
Bedankt voor de positieve reacties!!, ben wel benieuwd naar die kalmeringssignalen Jolanda, kan je daar een voorbeeld van geven?
Update Aram ![]() Ik had de afgelopen twee weken al eerder gemerkt dat Aram zomaar ergens van kon schrikken, wat je in eerste instantie niet van hem zou verwachten overigens, want hij loopt aardig zelfverzekerd rond ![]() ![]() ![]() Deze schrikreactie`s van Aram zijn gezien zijn lichaamstaal behoorlijk heftig hij vertoond echt angst, Gelukkig is het herstel er binnen twee seconden dus dat is niet zo`n probleem, maar het past voor mij niet bij de rest van zijn gedrag. Aram komt m.i. erg sloom over, van temperament is weinig sprake, hij slaapt / rust het grootste gedeelte van de dag. Is erg moeilijk te motiveren, zelfs voor worst zet hij geen stap sneller. Het lijkt erop of hem dingen ontgaan. Dit laatste zou schijn kunnen zijn omdat zo`n houding ook bij een dominante hond hoort. Alleen dat extreme schrikken hoort daar dus niet bij, als het een korte schrikreactie is kan het nog alertheid zijn, voor alertheid gaat het in dit geval te ver, het is angst in combinatie met vluchtgedrag. dit geldt bij alle drie de voorbeelden. Herkent iemand dit gedrag als vaker voorkomend ( "normaal") bij de TSW? Een "tennisbal" van runderhuid is hij iets mee te motiveren, voor korte duur.(ras-eigen ![]() ![]() Hoe zit het met het temperament van zijn vader en broers en zussen? Ieder zijn mening over bovenstaand (en de rest van Aram zijn verhalen) lees ik graag. Zelf denk ik eerder aan iets medisch dan aan wat anders, ga morgen ook met hem naar de dierenarts. Groetjes Bert. |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|