![]() |
![]() |
|
Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#13 | |
Junior Member
|
![]() Quote:
Hoi Tatti, Ik weet dat jij een hele mooie hond hebt, met een goed karakter volgens mij. Maar wat betreft die terughoudendheid heb ik wel een mening. Wij hebben Czeska van 't Aelse Sluske, een vrij op de voorgrond willende teef, en Baron von Westerode, een grote reu die echt overal lak aan heeft en nergens bang voor is. Ik moet nog steeds een stukje schrijven over het bezitten van twee Tsjechen, maar kan nu alvast benadrukken dat ik zou willen dat ze wel wat terughoudener zouden zijn. Vooral als ze met z'n tweetjes zijn. De teef haalt heel vaak mot aan, en dan duikt die reu er ook bij, en nu ben ik geen kleine jongen, maar heb gewoon moeite om die twee dan aan de slipketting in bedwang te houden. En dan heb je ook nog van die mensen die hun loslopende hond naar jou honden laten komen en dan roepen, ja, hij doet niets. Nee, maar die twee van mij wel. Ik heb begrepen dat dit dus een soort roedelgedrag is, en het gekke is wel dat als we bv met de wolfhondenclub gaan wandelen en al de honden gaan los, die twee van mij zich opeens keurig netjes gedragen, ook tegen andere honden die ze dan tegen komen. Dat laatste zijn we natuurlijk wel blij om. Maar hier in de buurt heb ik nu al zo vaak dat mensen een andere route kiezen als ze mij met die twee donderstenen zien aankomen, dat ik dat toch wel jammer vind. Voor de rest zijn het schatten van honden en zijn we er erg gelukkig mee hoor. Groetjes, Erik. |
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|