Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Thread Tools Display Modes
Old 04-03-2008, 14:29   #1
indianrose
Junior Member

Default info over bloedlijnen TsW

Hoi iedereen,

Nu mijn vriend en ik alles op een rijtje hebben gezet aan welke dingen voor ons belangrijk zijn met een hond. Denk ik dat we er toch op uit komen dat we missch beter aan een pup (wel pas over een jaar) kunnen denken dan aan een herplaatser ( dit kost me wel veel moeite, omdat ik weet dat er zoveel leuke honden zijn ondanks dat het herplaatsers zijn ). Mijn voorkeur ging uit naar een volwassen herplaatser, en dan het liefst de TsW. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ikzelf niet zo veel ervaring heb wat betreft opvoeding etc, mijn vriend is hier meer in thuis. Wel wordt ik ondertussen door mn werk naar cursussen gedrag etc gestuurd (maar dat is natuurlijk vooral theorie), in september begin ik met Kynologisch instructeur en zal daarna doorgaan voor gedragstherapie. Maar de praktische ervaring mis ik wel.

Na nog wat meer navraag, begrijp ik van mijn werkgever dat hij het prettiger zou vinden als ik voor een pup kies die mee gaat naar mn werk ipv een herplaatser, omdat het voor de kliniek wel erg belangsrijk is dat de hond goed met allerlei soorten dieren samen kan (ook kleinere prooidieren, zoals de konijnen van mijn werkgever zelf).

Mijn vraag is nu of jullie tips hebben, waar ik meer info kan vinden over de verschillende bloedlijnen die we in Nederland hebben lopen, en dan bedoel ik met name de 'karakters' van de verschillende soorten.

Alvast bedankt!
Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote

Posting Rules