|
Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen... |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
09-02-2012, 12:26 | #1 |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
FF lekker rellen over fokkers
bij deze!
09-02-2012, 12:31 | #2 | |||||
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
09-02-2012, 12:35 | #3 | ||||||||||
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
stiekum maak je mij daar erg gelukkig mee, want ik zit een discussie te lezen die over 4 topics verspreidt is, niet echt efficient.
09-02-2012, 12:51 | #4 |
Junior Member
|
Heerlijk topic
Ik heb mbt rellen over fokkers maar 1 opmerking (op dit moment). Ik dacht dat Nederland genoeg had aan 1 fokker die honden alleen als opbrengsteigendommen zag!?! Gr Tatiana |
09-02-2012, 12:53 | #5 |
n00b
|
Kun je bovenstaande quote even uitleggen? Ben bang dat ik de clou mis..
09-02-2012, 12:54 | #6 |
|
welkom, en have fun
09-02-2012, 13:01 | #7 | |
Junior Member
|
Quote:
Dikke knuffel Tatiana |
|
09-02-2012, 14:51 | #8 | |
Member
|
Quote:
Ik kwam er tot mijn schrik achter, dat er niemand is die fokkers van gezelschapsdieren controleert! (Behalve paarden, de PVE). " Er is geen organisatie verantwoordelijk voor toezicht op fokkerij. Zodra een nest is aangemeld bij de RvB – lid van een rasvereniging of niet – wordt in verband met het verstrekken van een stamboom en de benodigde registratie, de fokker bezocht door een medewerker van de RvB. Voor niet-rashonden is er geen organisatie." bron: http://www.rda.nl/home/files/rda_201...technieken.pdf Dan is er nog een rasvereniging -momenteel nog steeds zonder voorzitter trouwens - die o.a. dit op de site heeft staan: "Fokkers van Tsjechoslowaakse Wolfhonden zijn vrij om zelf te bepalen wat ze voor een pup vragen. Om een indicatie te geven ligt de pupprijs momenteel rond de € 1000,-" Fokkers hoeven zich alleen aan het honden& katten-besluit te houden, dus eten en een schuilplaats bieden is voldoende. Wat boeit het, dat een fokker niets van hondengedrag weet? Bovenstaand ff kort door de bocht, echter zolang de situatie zo is...zal er niet veel veranderen in Nederland. Ik ga niet af op aannames, maar onderzoek, verzamel feiten, zoek de juiste mensen en contacteer deze dan...en dat kost tijd..veel tijd..en dat duurt lang, omdat ik mijn honden en gezin voor laat gaan op alles. Ik heb respect voor iedereen die wanpraktijken op forums aan het licht blijven brengen..ik heb er gewoon de tijd niet voor. Kan me wel eens laten verleiden, als ik dierenleed constateer, zoals afgelopen week. Dit was nu de derde fokker in 'TW-land' ...hopelijk de laatste, maar ik vrees dat ik toch moet afsluiten met; tot de volgende keer... Groet, Patty ps; wil toch iemand met mij van gedachten wisselen, nogmaals: [email protected]
09-02-2012, 15:16 | #9 | |
Non active.
|
Quote:
En dit word u vermeld als u op de site bij de "pupinfo" gaat kijken . Als of dit het belangrijkste is wat er over een TSW-pup te melden is ??? Prijs vind ik zelf ook veel te hoog want er kan makkelijk rond de 7 a 8 honderd euro voor een pup gevraagd worden. En dan houd de fokker er toch nog een leuk zakcentje aan hun "Hobby" over . Want zoals we allemaal weten hebben we hier in Nederland, toch geen 1 "fokker die zijn brood" er mee verdiend .
|