![]() |
![]() |
|
Pers, TV en reclame Tsjechoslowaakse wolfhonden in de pers, reclame, video clips en TV (die zichzelf of wolven spelen), artikelen en programma's over het ras... |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
http://www.saarlooswolfhonden.nl/pub...tikel_nrc.html
Bovenstaand artikel gelezen op de website van de Nederlandse rasvereniging. Hier heb ik toch een aantal vragen over die misschien hier beantwoord kunnen worden: - Is het gedrag van een Tsjech wel zo anders dan van een Saarloos? Ik heb uit de yahoo CSV lijst begrepen (inmiddels opgeheven) dat dit zeker niet het geval hoeft te zijn. Sterker nog: ik heb begrepen dat ongeveer de helft een vergelijkbaar gedrag met de Saarloos toont. De andere helft is vrijer (ervan uitgaande dat de saarloos geen vrije exemplaren kent ![]() - is er bewijs dat Tsjechen en Saarloosen door elkaar gefokt worden (ik weet dat er geruchten zijn)? Als er al bewijs is, waarom wordt dit bewijs dan niet gebruikt om de raad in te lichten? - Stel dat beide rassen door elkaar gefokt worden, wat is de reden dat beide honden door elkaar gefokt worden? Beide rassen zijn immers verschillend in vooral gedrag (zegt in ieder geval het artikel). De één kiest juist voor de saarloos vanwege zijn gedrag, de ander voor de Tsjech. Ik zie zelf geen reden waarom beide rassen door elkaar gefokt zouden moeten worden. Sterker nog: bij de Saarloos komt PRA voor en vormt dus een risico voor de Tsjech (vice versa voor HD). Met vriendelijke groet, Roy. |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|