Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-05-2008, 12:52   #1
of_Mercedes_Dream
Junior Member

Default dierenasiel in opspraak

Hallo,
In de "Gazet van Antwerpen" stond een artikel over wantoestanden in 2 Antwerpse asielen.
Er werd gevraagd om een petitie te tekenen op www.thepetitionsite.com/1/wantoestanden-dierenasiel-kontich

Ik heb hierop ingetekend met commentaar.( zie nr 1701)

In 2002 heb ik na 6 maanden ontslag genomen in het asiel wegens bovenvermelde feiten.

Foto's geven dikwijls een vertekend beeld maar neem van mij maar aan dat het echt gebeurd is. Deze praktijken zijn reeds 10 jaar bezig en altijd in de doofpot gestopt door hoge pieten.

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 09-05-2008, 16:27   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

wolfwoman-stefanie's Avatar

Hoi, ik heb getekend !!
Dit is te verschrikkelijk
Deze praktijken moeten STOPPEN !!!

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 23-05-2008, 11:55   #3
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

deze mail heb ik zopas gekregen :

Lieve mensen

Hartelijk dank voor uw massale steun via deze petitie! Dierenasiel Kontich is op 19 mei.j.l gesloten

De Morgen: 20 mei 2008
Petitie verwaarlozing
%u201CDe Koninklijke Maatschappij voor Dierenbescherming baat in Antwerpen drie asielen uit (twee in Antwerpen en een in Kontich). De drie asielen kwamen onlangs onder vuur te liggen omdat de dieren er verwaarloosd zouden worden. Er volgde zelfs een internetpetitie die gericht was tegen de wantoestanden in het asiel van Kontich. De inspectiedienst Dierenwelzijn stelde daarop een onderzoek in, met verschillende onaangekondigde controles, de ondervraging van een aantal getuigen en een doorlichting van de administratie van de asielen%u201D.

Maar wij zijn niet helemaal tevreden, we zijn er nog niet! Wij eisen een geheel nieuw bestuur en een nieuwe dierenarts in asiel Kontich en KMD Antwerpen.
Een onpartijdig bestuur van buitenaf, en een dierenarts waar de vrijwilligers van de asielen vertrouwen in hebben. Wij denken dat enkel op deze manier de wantoestanden echt zullen verdwijnen.
Daarbij hebben wij UW hulp nodig. We moeten zoveel mogelijk met bewijzen komen. We moeten kunnen aantonen waarom wij een onpartijdig nieuw bestuur en dierenarts willen hebben. We moeten dus kunnen aantonen waarom de verantwoordelijke persoon van deze wantoestanden, niet meer haar werk mag doen.
De dieren moeten eindelijk eens op een respectvolle manier behandeld worden, en de juiste medische verzorging krijgen.
Wij zullen dan ook starten met een vervolg petitie waar we uw handtekening zeer zeer hard nodig hebben! http://www.thepetitionsite.com/petition/231522418
Het is NU OF NOOIT!! We zijn al op de goede weg: wij eisten geen sluiting van het dierenasiel, wij eisten gepaste maatregelen en dan is het onvermijdelijk dat we nu met onze nieuwe petitie starten

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
Old 23-05-2008, 12:31   #4
Liesbeth
Junior Member

Liesbeth's Avatar

Ik heb alvast getekend...
De asielen zomaar sluiten is al helemaal geen oplossing!

Liesbeth
Old 23-05-2008, 18:10   #5
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

Hopenlijk komt er nu een nieuw bestuur en beheerder,
die de dieren de verzorging geven die ze verdienen !!!

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
Reply

Posting Rules