05-31-2007, 13:07
|
|
Junior Member
|
Cytat:
Napisał herder
Hoi Monique,
Ik begrijp dat ze als je aan het fietsen bent ze wel naar de konijnen rent, maar uitzichzelf weer terug komt?
Je hond is nu bezig zijn jachtinstinct te versterken, er is iedere keer sprake van zelfbelonend gedrag (zie tekst Stefanie). Iedere keer dat ze achter een konijn aan gaat zal dat instinct dus worden versterkt. Hierdoor is er een grote kans dat dit gedrag het dichtst aan de oppervlakte komt te liggen in haar "karakter". Bij spanning of beweging zal ze dan ook als eerste dit gedrag gaan vertonen. Er is dus in mijn ogen een grote kans dat je op niet al te lange termijn last gaat krijgen van een hond die ook achter katten, schapen, joggers, fietsers etc etc gaat jagen. Persoonlijk zou ik dit risico niet willen lopen, en daarom ook het commando NEE gevolgd door VOET of HIER aanleren om de eerdere geschreven redenen. (onderdruk dus zoveel mogelijk het jachtinstinct door het niet meer te laten gebeuren!! Tenzij je andere toekomst plannen hebt, waarbij je voor de training dat jachtinstinct maximaal nodig hebt)
En hond die luistert heeft tenslotte veel meer vrijheid! Want die KAN los
Als mijn tekst logisch klinkt voor jou, vraag dan gewoon op cursus of ze daar bij jullie het accent op willen leggen.
Succes!
Groetjes,
Bert.
|
Hoi Bert,
Bedankt voor je reactie, we gaan er aan werken!
groetjes Monique
|
|
|