Hallo Liesbeth,
Ik ben het volledig met je eens maar niet alle neuzen staan dezelfde richting op.
Ik probeer vaak op zo'n eenvoudig mogelijke manier (voor niet kenners) ergens een beeld van te scheppen of een antwoord te geven en daardoor is het soms niet helemaal compleet. Als iemand anders daar een aanvulling op doet, vind ik dat niet erg maar het heeft geen zin om een antwoord te geven, dat in andere bewoordingen hetzelfde verteld als dat iemand anders of ik al gezegd heb en daarbij dan de kennis van een ander in twijfel trekt. Dat vind ik dan nog het ergste.
Iedereen probeert, zoals je zelf zegt, dezelfde interesse te tonen voor het ras en de een weet hier wat meer van en de ander daar wat meer van maar om in het wilde weg maar wat te schrijven, schiet ook niet op.
Helaas komen de ego's dan ook nog wel eens naar voren en zijn er mensen die helemaal niet weten waarom het gaat en dus zomaar commentaar geven en dan krijg je de situaties die je beschrijft.
Helaas wordt er dan gelijk met het vingertje gewezen maar er zijn er nu eenmaal altijd een paar die al wat langer in het Tsjechenwereldje zitten dan anderen en die dus ook wat meer achtergrond informatie hebben. Daarom zijn dat ook steeds dezelfde, die dan reageren.
Ik zou zeggen, dat ook al ben je iemand, die er nog niet zolang mee te maken heeft, stel je vragen, hetzij via het forum, hetzij via een PB. Er zal altijd een reactie op komen of een discussie.
Letty
|