View Single Post
Old 29-05-2006, 16:58   #79
Jolanda
Member

Jolanda's Avatar

Default Zo'n toffe honden????

Hallo allemaal,

Was er een paar dagen tussenuit!
Gelogeerd bij Marjan Holwerda, die met kalmeringssignalen met Igor getraind heeft. En daarna alles eens rustig op me laten inwerken en nu pas tijd om alle nieuwe berichten, van het forum, door te nemen.
Zo heeft ieder zijn eigen problemen met zijn/haar hond(en).
Ik vind het ook interessant om van ieder zijn/haar verhaal te horen. Of dit nu positief of negatief is. Daar kan ik wat van leren!

Verder worden onbetrouwbare honden door mensen gevormd. En dat kunnen alle gedragtypen zijn: dominant of onderdanig.
Bijv. onafgetrainde IPO honden (pakwerk)! Blijken ongeschikt en er wordt een ander tehuis voor ze gezocht of komen in het asiel. Zodat de baas een andere hond kan aanschaffen, die wel geschikt is voor die training. En vaak weten de nieuwe eigenaren niet wat er met die hond gedaan is. Dit geldt natuurlijk ook voor bijv. Border Collies, die niet kunnen schapen drijven of geen agillity beheersen en de baas móet persé die sport beoefenen. En zo zijn er nog meer, denk ook maar aan jachttraining e.d..

Oké, in een aantal gevallen doet de eigenaar nog zo zijn best, maar lukt het gewoon niet. Of de situatie is zo veranderd, dat er geen andere optie is om voor de hond een andere baas te zoeken.

Er zijn zoveel mensen die hun eigen hond niet kunnen lezen en begrijpen. Die domweg 'de taal' van honden niet kennen.Daar is nog een lange weg te gaan!
Ik doe mijn best om er wat aan te doen, maar sommige cursisten hebben; of een bord voor hun kop of willen gewoon niet! Gelukkig zijn er ook die het wél willen leren. En dát blijft de drijfveer!

Bert veel succes en blijf schrijven over Aram!

Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote