Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Ik ga zowiezo een lange lijn aanschaffen morgen, en toch ook maar een ijzeren muilkorfje, Ook makkelijk wanneer ze eens buiten de winkel moet wachten...
Verder train ik wel met Kyra en dan luistert ze echt wel behoorlijk,.. over het algemeen, maar inderdaad op een rustig veldje. Laten volgen naast me wanneer er konijnen in de wei zitten vraagt meer inspannig. Weglopen doet ze niet, ze komt ook best mee wanneer ik me omdraai en de andere kant op loop, maar zoals gezegd, niet nadat ze even de mensen heeft gepest/ getest. Tja en dan zijn 10 sec al snel lang!
Meestal heb ik wel een hondensnoepje bij, maar ik kan me voorstellen dat ze op een stukje vlees, of kaas iets enthousiaster reageert. Voedsel is ook voor haar een hot item!
Ik geloof niet dat ik het prettig vind wanneer ze door anderen gecorrigeerd zou worden, alhoewel ik de gedachte hierachter wel snap. Ik kan me wel voorstellen, om op een gegeven moment eens met iemand die niet bang is van een tjech, te testen hoe of het na een bep. periode gaat. Gaat ze alleen nog snuffelen bijv, en laat ze zich wellicht ook aaien... Genoeg stof tot nadenken. Des al niet te min, is het natuurlijk vooral een schat van een hond voor ons gezinnetje
|