Quote:
Originally Posted by kobesen
hoe kun je anders een test vallideren als je geen hond hebt die drager is? Of een dwerg is? Die is er dus en dus ook een lijn. 
En ik wil graag weten in welke lijn het al voorkomt.
|
Tsja Kim, als je hier nieuwkomer was, zou ik je vraag nog kunnen voorstellen

Maar dr zijn hier al verschillende topics over dwerggroei geweest, (zoals
deze bijvoorbeeld) waarin je al van alles kon lezen over de op dat moment nog enig bekende (ned.)dwerg. En omdat we toen nog steeds op zoek waren naar een drager, probeerden we of er mogelijk een in die lijnen (en evt. nakomelingen) te vinden was.
En twee nakomelingen van Chrop werden inmiddels getest en waren dwerggroei vrij.
Maar het zou niet een beetje, maar super dom zijn als we er van uit zouden gaan dat de verspreiding van het gemuteerde dwerggen binnen het TsW ras zich beperkt zou hebben tot 1 lijn!
Quote:
Originally Posted by Xhrista
Er is bij de SWH een teef van 12 jaar getest en drager bevonden,waar we nooit bij stil hadden gestaan dat het daar zou voorkomen.De honden die getest zijn uit eerste bewezen Dwerglijnen zijn vrij.dus uitgaan van bepaalde lijn dat die risico voller zijn is domste wat je kan doen.
Gewoon alles testen,want het zit er waarschijnlijk al net zo lang in als dat er duitse Herders werden gebruikt.Dus ga maar na,kan overal opduiken.
|
Hier ben ik het voor 100% mee eens!!
Want pas na een grondige
inventarisatie (en dat betekent dus: veel honden uit juist ook verschillende lijnen testen!), kun je pas enigzins wat gaan zeggen hoe het gen binnen het TsW ras verspreid zit.