Voor van die "vreetgekke" doggies van mij is dit de SUPER truc:
Voer ze niet gewoon maar "zaai" de brokjes eens gewoon erg breed in de tuin

Succes verzekerd!
Als je aan een "grote lap pens" kunt komen is het een leuke activiteit om die aan een boom of waslijn paal in je tuin te binden
De verbouwing van mn keuken met tig zooi (met bv apparatuur in verpakkingen) was echt FUN voor mn doggies

En daar hebben zij aan te danken dat ik soms boodschappen scoor in dozen in diverse formaten

. Verstop er dan later her en der iets lekkers in en je dogies hebben weer een tijdje plezier

Overigens doen lege eierdozen in dit opzicht ook wonderen

(tsja 't is ff vegen na het plezier van je doggies, maar dat heb ik er wel voor over)
En de meest zware cong met bijzonder vulling is ook nog steeds een succesnummer

(alle nieuwere vondsten in uitvoering na de cong werden binnen een uur volledig gesloopt

)
En een aanvullende truc is: de cong laten zien en ruiken en hem daarna ergens in huis verstoppen terwijl de doggy's ff AF moeten blijven.
Daarna krijgen ze commando ZOEK
De meest luie truc (voor de eigenaar ) is ZOEK de Andere

Maar dat vergt wel enige voorbereidende training

Onze doggies weten bv al dat ze dan de andere schoen moeten zoeken die ergens in huis verstopt is en dat ze dan pas een beloning krijgen
Enne... met bijzondere/lekkere beloningen kun je ze elk voorwerp (met welke naam dan ook ) gericht leren zoeken!
Tuurlijk vereist dat eerst ook behoorlijke investering van de eigenaar! (maar het is ook echt leuk om te doen!)
Maar later heb je er ook echt profijt van