Nog geen week geleden is er hier in België een slapende American Stafford doodgeschoten...
De hond (heel braaf en door de hele buurt geliefd) sliep in een bench op het terras. Maar nu was de hond uitgebroken en hij had zich buiten in een zetel genesteld, die vermoed ik klaar stond om met het groot huisvuil opgehaald te worden. Iemand had de politie op de hoogte gebracht van de loslopende hond. De politie is dan met 3 of vier man in één auto komen aanrukken. Ze zijn tot vlak bij de hond gereden (in de tuin van de eigenaars) en hebben hem recht door het hoofd geschoten, terwijl hij aan het slapen was. De hond was niet dood en zette het op een lopen. Toen is hij een tweede keer beschoten, recht in zijn hart. Hij is gestorven in de armen van zijn bazinnetje, een klein meisje (rond de 5 jaar). Het kind was is shock.
Zo doet de Belgische politie dat
Geen van de agenten wou zijn identiteit prijsgeven en ze wouden ook geen PV (tegen zichzelf dan) opstellen.
Ik heb ook al ervaren dat dit type honden heel lief, eerlijk en kindvriendelijk is. De Yorkshire Terrier die wij voor het ogenblik opvangen (baasjes op vakantie) daarentegen... die heeft al zowat iedereen gebeten, inclusief mij
Maar uiteraard is er een verschil tussen de bijtkracht van een pitbull en die van een Yorkshire... Ik zou niet graag onderdak geven aan een Pitbull met de attitude van Donna, de Yorkshire Terrier