Quote:
Originally Posted by stefanie
Dino z Rosikova
Reu
HD B1 (NL) HD A1 (Duitsland)
Dit is de uitslag van Dino,
je ziet dat de mening per land verschillend is 
|
Hoi Allemaal,
Misschien een stomme vraag maar moet je je hond meerdere keren in zijn leven laten controleren op HD en zo ja wat zou een reden kunnen zijn om je hond 2 of meerdere keren te laten onderzoeken? En welke uitslag houd je aan als je hond 2x is gechecked?
Zoals Stefanie al schreef heeft bijvoorbeeld Dino (de vader van mij Shadje) in Duitsland een uitslag HD A1 en in Nederland HD B1. Op wolfdog.org staat echter alleen de Duitse uitslag vermeld. Word hiermee een uitslag uit Duitsland geprefereerd boven de Nederlandse? (of is de database weer eens niet compleet

)
Gelukkig heeft de eigenaar van Dino op zijn website beide uitslagen vermeld en speelt hiermee dan ook volledig open kaart. Ik kan me echter voorstellen dat er fokkers zijn die met 2 of meer uitslagen nogal eens selectief zouden kunnen omspringen. Hoe vaak je wel niet leest of hoort dat er artsen in het buitenland gevoelig zijn voor.. ehurm.. een tientje onder de tafel, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
*Nu praat ik niet over eigen ervaringen gelukkig want ik ben erg tevreden over de informatievoorziening bij het kopen van Shadow en er is mij ook geen informatie onthouden. Dit om misverstanden hierover te voorkomen*
Misschen heeft iemand informatie over hoe er per land omsprongen word met HD uislagen en of de methoden van het bepalen van HD per land veel verschillen?