Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Fokken (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=93)
-   -   pup (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=5910)

jmvdwiel 10-05-2007 08:43

pup

Als alles goed gaat ga ik begin juni een pup ophalen van de combinatie Fallko/Hannah van de Crying wolf Kennel.

Ik ben weer helemaal toe aan een nieuwe pup om leuke dingen mee te gaan doen (GG/behendigheid/flybal/UV etc).
Hij zal 2 maatjes krijgen in mijn huis.. 1 X DH en 1 BC

Wie weet zien jullie mij op een van jullie dagen om mijn nieuwe aanwist te laten zien.

groetjes Judith

Liesbeth 10-05-2007 08:47

Hallo,

Leuk! Alvast heel veel succes met de toekomstige pup!
Vergeet vooral niet om een foto op het forum te plaatsen als het zover is! Altijd leuk :D

Groetjes,

Liesbeth

SenE 10-05-2007 12:45

Alvast gefeliciteerd, hoe gaat hij / zij heten ?????

wolfwoman-stefanie 10-05-2007 12:54

Alvast GEFELICITEERD met jullie nieuw gezinslid :smileyb

mijke 10-05-2007 14:23

Leuk zeg!

Alvast gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar de foto's en je ervaringen! :D

jmvdwiel 10-05-2007 16:54

Het is een X nest.. 1 onuitspreekbare naam en 1 heeft er een naam die ik niet mooi vind... dus hij krijgt in ieder geval een andere roepnaam.

Ik zit al heel lang te denken aan Dragonfly (maar of dat nu uitspreekbaar is) , misschien lekker boers bv.. Karel/Mulder (van x-files... past goed bij mijn Scully)... dus ik ben nog aan het zoeken naar een nieuwe naam

Zodra ik mijn hondje heb zal ik in ieder geval wat foto's plaatsen.

Liesbeth 10-05-2007 18:06

Je kan ook altijd doen wat ik doe...
Ik kies gewoon een naam die ik leuk vind (= roepnaam) en daarvoor zet ik dan nog iets met de juiste letter...

Karma-Jennah & Faro-Yuccah
Jennah & Yuccah voor de vrienden 8) :cheesy:

Altijd leuk als hun roepnaam ook in de 'officiƫle' naam zit...
Ik ben alvast benieuwd!

Groetjes,

Liesbeth

Ron 10-05-2007 19:21

Mijn hond heet Lupus, maar het moest ,et een J beginnen.
Dus op de stamboom staat JesuisLupus, wat betekent, Ik ben Lupus :-)
Een beetje creatief moet je zijn he :-)
ALvast succes met het straks uitzoeken....
Hoeveelste keus ben je?

Gr Ron

SenE 10-05-2007 19:27

wij noemen ze 99% van de tijd altijd zoals ze op de stamboom heten. Behalve dan bij onze nieuwste aanwinst, want daar weten we niet eens hoe we het uit zouden moeten spreken :)

Mulder & Scully vind ik erg leuk :wink:

jmvdwiel 10-05-2007 20:03

Veel keus is er niet ... er zijn 2 reuen pups waarvan de fokker er 1 gaat houden. Dus ik krijg de andere.. dus nog even afwachten welke het gaat worden.

De pups hebben al een naam voor op de stamboom dus weet niet of ik mijn naam er nog op kan zetten. Tegenwoordig moet je volgens mij de namen bij de geboorte al opgeven.

ach een naam op een stamboom is ook maar een naam.
elke roepnaam kan :)
Waarschijnlijk krijgt hij zijn naam op de terugweg naar huis............

Ron 10-05-2007 23:15

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel
Veel keus is er niet ... er zijn 2 reuen pups waarvan de fokker er 1 gaat houden. Dus ik krijg de andere.. dus nog even afwachten welke het gaat worden.

De pups hebben al een naam voor op de stamboom dus weet niet of ik mijn naam er nog op kan zetten. Tegenwoordig moet je volgens mij de namen bij de geboorte al opgeven.

ach een naam op een stamboom is ook maar een naam.
elke roepnaam kan :)
Waarschijnlijk krijgt hij zijn naam op de terugweg naar huis............

Je geeft de namen door bij het chippen :-) Dan is het geregistreerd!
Dat is meestal bij 6 a 7 weken.

Daarvoor is het nog naamloos :-)

mijke 10-05-2007 23:42

@ Ron:
In Hongarije (en meerdere landen) gelden andere regels! :wink: Bovendien gaan de pups in de voormalige oostbloklanden al met 6 wk naar hun nieuwe eigenaar.

Daarnaast is de stamboom procedure in Nederland ook veranderd. :mrgreen:
Binnen 10 dagen na de geboorte moet de fokker alle info over de pups, inclusief de namen, naar de RVBH sturen.
Wanneer de chipper (tussen de 5 en 8 weken) komt, worden de opgegeven namen aan specifieke pups gekoppeld.

Ron 11-05-2007 07:42

mmm, je hebt gelijk, das sinds 1 november 2006 veranderd.
Je leert ook elke dag weer wat :-)

Gr Ron

Liesbeth 11-05-2007 09:47

Heeft iemand een idee of dit in Belgiƫ ook zo is?
Yuccah is in oktober geboren en ik kon haar naam toen nog zelf kiezen, op 6 weken ongeveer...
Altijd leuk trouwens, een naam kiezen!

Groetjes,

Liesbeth

jmvdwiel 11-05-2007 10:02

Ik kies ook een naam hoor :) , alleen komt die niet op zijn stamboom te staan.

Ach bij mijn DH teef stond ook een andere naam op de stamboom dan haar roepnaam.. heeft ze zelf nooit problemen mee gehad ;)

Koos 11-05-2007 12:01

Liesbeth,

In Belgie moeten de pups in een bepaald jaar allemaal met een bepaalde letter beginnen.

Dus als iemand 3 nestjes heeft in dat jaar, dan beginnen alle pups dus met dezelfde letter,

groetjes

Letty

Liesbeth 11-05-2007 19:27

@ Letty: Dat wist ik wel (is met de paarden ook zo), maar of de namen nu ook al zo vroeg doorgegeven moeten worden...
Maakt allemaal niet zoveel uit natuurlijk, maar gewoon uit nieuwsgierigheid... :)

Groetjes en prettig weekend allemaal...

Liesbeth

jmvdwiel 11-05-2007 21:53

Ik ben er denk ik uit... mijn pup gaat waarschijnlijk Xinix heten in ieder geval als roepnaam fonetisch voor ik zie niks

Heb ook nog aan Farkan gedacht dat in het hongaars wolf betekend.. vond het eerst wel een leuke naam.... maar als je het wat snel zegt is het net varken..... geen goede naam dus.

SenE 11-05-2007 21:59

Farkan, oeps ik las dus ook de eerste keer varken :oops:

Xinix vinden we een leuke naam :wink:

heb je al een afspraak om hem op te halen ?

jmvdwiel 14-05-2007 13:25

Als alles doorgaat( waar ik wel van uit ga) dan kan ik Xinix op 9 juni voor de eerste keer vasthouden... moet hij dat natuurlijk wel gezellig vinden, en niet net als mijn x DH een bek trekken van gadverdamme (is overigens helemaal goed gekomen hoor ;) )

All times are GMT +2. The time now is 02:35.