Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   TsW in nood (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=103)
-   -   Kyra zoekt met SPOED een nieuw goed "THUIS" (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=9217)

mijke 06-10-2008 00:45

Kyra zoekt met SPOED een nieuw goed "THUIS"

Hoi,hoi,

http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...rum/kyra02.jpg

Mijn naam is Kyra ik ben een hele lieve schat van een hond. Ik ben een tjechoslowaakse wolfhond van 9 jaar.

Ik hou van het buiten en binnenleven. Meestal ben ik in de tuin te vinden. Ik volg mijn baasje overal waar ze heen gaat. Ik hou van spelen in het water, lange wandelingen, en soms apporteer ik zelfs, rennen naast de fiets vind ik ook erg leuk maar ben het nog steeds aan het leren.

Ik hou van rust, vreemden vind ik een beetje eng en aan mannen moet ik erg wennen. Ik jaag graag op katten, konijnen, vogels, loslopen gaat ook zolang er geen auto's in de buurt rijden, want oversteken begrijp ik niks van.
Aan de riem moet ik nog veel leren, andere honden houd ik niet van als ik aangelijnd ben, maar als ik losloop vind ik het een stuk minder erg.
Ik hou van knuffelen met mijn baas en bij haar liggen en ik bescherm graag huis en haard.
Ik kan ook samen leven met andere honden als ze maar niet dominant zijn, want dat ben ik ook een beetje en dat werkt averechts.

Toen ik voor het eerst bij mijn baas kwam bleek dat ik 10 kilo te licht was, dus nu ben ik vaak op zoek naar eten uit angst dat ik weer zonder kom te zitten!
Ik kan slapen in een bench, maar als je mij overdag erin zet en even de kamer uitloopt sta ik zo weer naast de bench. Ramen en deuren zijn voor mij ook geen probleem om open te maken.
Als mijn baasje weggaat, vind ik het fijn als ik binnen en buiten kan komen, als ik binnen wordt opgesloten raak ik in paniek. Maar sinds mijn baasje mij naar binnen en buiten laat gaan als ze weg is, gedraag ik mij prima.

Vanwege ruimtegebrek, omdat mijn baasje in een flat op 3 hoog moet gaan wonen en ik dan niet meer binnen en buiten kan verblijven, zijn wij samen op zoek naar een nieuwe baas die mij de rest van mijn leven een heerlijk plaatsje kan bieden waar ik helemaal tot rust kan komen en kan genieten.
Wie wil mij deze kans bieden...........

Als er nog vragen zijn beantwoorden wij die graag.

Met vriendelijke groeten,

Kyra en Chantal

http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...rum/kyra01.jpg

Ik hoop echt dat er hier een lezer is die deze oude dame nog een fijn nieuw en warm "thuis" kan bieden:)
Want als er een hond is die het verdient, om nog van een rustige oude dag te mogen genieten, is zij het wel!!
Deze lieve dame heeft in haar leven al zo veel meegemaakt en zo veel te verduren gehad, en ondanks dat alles is zij nog steeds een schat van een hond.
Daarom alleen al, gun ik haar de beste mand die er bestaat en help ik Chantal graag om een nieuwe eigenaar voor haar te vinden! :)

kobesen 06-10-2008 20:37

Mijke,

is Kyra niet al vaker herplaatst? Is ze niet aan haar 4e baas toe nu?

Groetjes Kim

mijke 06-10-2008 20:53

Kyra heeft het inderdaad niet zo getroffen in haar leven...:cry:
Iedere keer opnieuw belandde ze buiten haar schuld in nare en trieste situaties...

Daarom hoop ik ook dat ze nog een kans krijgt, om rustig van haar laatste jaren te mogen genieten!

Dus wie o wie, kan/wil deze hond nog een fijne plek bieden?

kobesen 07-10-2008 07:24

arm beessie:cry:.

allesandro 07-10-2008 09:30

bah bah wat een triest verhaal weer
wordt je niet vrolijk van weer

hoop van ganser harte dat ze een goed tehuis krijgt voor de laatste jaren......

www.wolvenkennel.nl
http://i182.photobucket.com/albums/x...nerwolfdog.gif

Manishdra 07-10-2008 12:37

arme meid, hoop dat ze snel een goed te huis vind.

kobesen 07-10-2008 22:16

Het spijt me, maar ik vind dit te schofterig voor woorden. Om zo'n hond met die achtergrond, weer te dumpen!:evil: Kotsmisselijk word ik hier van!

mijke 08-10-2008 00:18

Het is erg jammer dat buitenstaanders soms met hun oordeel klaar staan over het herplaatsen van een hond, terwijl ze niet van de situatie en de achtergrond op de hoogte zijn ....... :cry:

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die "makkelijk" en "zo maar even" hun hond "dumpen"...........

En achter de reden van herplaatsing van een hond, zit vaak een hele nare en trieste privé geschiedenis.
En ik vind zeker niet dat mensen zo'n achtergrond aan wie dan ook hoeven te vertellen!:agrr

Persoonlijk vind ik het intriest en diep treurig dat er inmiddels mensen zijn die noodgedwongen hun hond moeten herplaatsen, maar niet eens meer hun hond op een forum een openbare herplaats lijst durven te zetten! En dit alleen uit angst voor de reacties van anderen! :evil:

Zelfs geregistreerde leden van deze site hebben het nodig geacht om eigenaren van gepubliceerde herplaatsers de meest schandelijke mails en PB's met beschuldigingen te sturen......

Het is al moeilijk genoeg om goede nieuwe eigenaren te vinden voor herplaatsers..... Daarom vind ik het zelf super rot , dat door de reacties van buitenstaanders, er inmiddels ook soms "verborgen" bemiddeld moet worden omdat mensen gewoon bang zijn voor zulke bizarre reacties :evil:

En om de zelfde redenen, wensen nieuwe eigenaren van zo'n hond (die vaak wel van de achtergrond op de hoogte zijn) dan ook niet op wolfdog vermeld te worden.......

En dat zou toch niet moeten hoeven............

@ Kim, ik weet dat je (net als vele anderen) stapelgek bent op je doggy's :)
En natuurlijk kun je je dan niet voorstellen dat je ooit een ander adres voor ze zou moeten zoeken....
Maar soms kunnen zich zulke afschuwelkijke omstandighden in je prive leven zich voordoen, dat je toch echt noodgedwongen keuzes moet maken waarbij je zelf al bij voorbaat verdriet van hebt (en zal blijven houden)......
Ik snap best je emotionele reactie, maar ik hoop echt dat jij nooit voor zulke keuze dilemma's geplaatst zal worden!

En ik hoop ook dat je in het vervolg ff over het bovenstaande na wilt denken en op je tong wilt bijten voordat je weer een reactie op een herplaatser plaatst! ;-)
Want natuurlijk schrijft een eigenaar van een hond die ter herplaatsing wordt aangeboden (terecht) niet zijn/haar hele verhaal!

En reacties zoals die van jou, kunnen dan onnodig veel pijn doen.......

kobesen 08-10-2008 09:31

Ik zelf HEB voor dat dilema gestaan! En wel toen mijn relatie ten einde was met mijn voormalige vriend!. Ik heb alles op alles gestelt om een huis te krijgen MET tuin. Liefst ging ik huren, maar heb een huis gekocht JUIST omdat ik mijn doggies niet kwijt wilde en dus niet in een flat kon wonen.

Mijn doggies worden pas herplaatst als ik OF invallide ben en niet meer voor mij zelf kan zorgen in welke vorm dan ook, OF als ik overlijdt. En dan heb ik al een adres geregeld waar ze naar toe gaan. Soort peetouders.

Ik weet ook dat niet iedereen de boel zo regelt zoals ik, maar ik roep mensen bij deze op om eens over dit soort situaties na te denken VOORDAT zo'n situatie zich gaat voordoen. Ik denk nu eenmaal verder na.

Het spijt me dan ook dat ik iemand met mijn reactie pijn heb gedaan. Dit is niet mijn bedoeling. Ik weet wel dat het verhaal deze reactie bij mij oproept. Dit is de eerste herplaatser die zo'n reactie bij mij oproept (zie andere topics met berichten van mij van andere herplaatsers). Maar andere herplaatsers werden ook om een andere reden herplaatst.

Bij deze mijn excuses dat ik mijn gedachten opgeschreven heb. Deze had ik voor mij moeten houden misschien. Maar juist omdat het Kyra is, die al zoveel heeft meegemaakt in haar leven, moet je daar JUIST zo voorzichtig mee zijn, om zo'n hond WEER te herplaatsen.

Ik hoop dan ook dat haar bazin ALLES heeft geprobeert om haar hond te behouden, maar voor zo'n hond als Kyra is alles nog niet goed genoeg.

Ik wou dat ik plek had voor nog een hond. Dan had ik niet getwijfelt en haar direct in huis genomen, zodat ze NOOIT meer herplaatst zou worden in haar verdere leven. Het doet mij zeer dat zij het nu juist weer moet meemaken. Het spijt me dan ook, dat ik dan even geen rekening houd met de gevoelens van "de mens" achter dit verhaal.
Nogmaals mijn excuses.

Groetjes Kim

loco 08-10-2008 15:07

Hoop dat er gauw een nieuw Baasje voor Kyra komt ;-).

loco 08-10-2008 15:10

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 162621)
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die "makkelijk" en "zo maar even" hun hond "dumpen"...........

En ik denk dat er te veel mensen zijn die dit kunnen :roll:.

loco 08-10-2008 15:19

Quote:

Originally Posted by kobesen;
Ik hoop dan ook dat haar bazin ALLES heeft geprobeert om haar hond te behouden, maar voor zo'n hond als Kyra is alles nog niet goed genoeg.
Groetjes Kim

En soms als je heel eerlijk bent kan je ook tot deze beslissing komen in het belang van de hond, ipv puur egoisme van het baasje omdat die geen afstand kan nemen van het hondje ;-).

kobesen 08-10-2008 16:11

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 162764)
En soms als je heel eerlijk bent kan je ook tot deze beslissing komen in het belang van de hond, ipv puur egoisme van het baasje omdat die geen afstand kan nemen van het hondje ;-).

Klopt. Maar ik leef voor mijn honden en niet andersom! Zelfde met kinderen, die zet je ook niet effe op een forum. Dan moet je er niet aan beginnen.
Er zijn nog veel te veel mensen die denken dat een dier hetzelfde is als een handtas (wil niet zeggen dat het baasje van Kyra zo denkt, want dat kan ik niet beoordelen).:evil:
En dit is het laatste wat ik er over wil zeggen.

groetjes Kim

loco 08-10-2008 16:21

Quote:

Originally Posted by kobesen (Bericht 162774)
En dit is het laatste wat ik er over wil zeggen.

groetjes Kim

Oei, word je een beetje :huh !!! ;-) ????

ELISE 08-10-2008 17:24

Beter energie te steken in het zoeken naar een nieuwe baas , daar is in ieder geval de hond bij gebaat!!!!!!! :rock_3

Het lijkt mij heel erg om, om welke reden dan ook, afstand van je dier te moeten doen!

Ook een hond met een slechte baas is beter af als hij/zij wordt herplaatst.

wolfwoman-stefanie 12-10-2008 12:03

Ik heb iemand die serieus geïntereseerd is om Kyra een goede 'oude dag' te geven.

Binnenkort zal er een ontmoeting tussen beide plaatsvinden.

Ik hou jullie op de hoogte !!

Smokey 14-10-2008 22:28

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 163402)
Ik heb iemand die serieus geïntereseerd is om Kyra een goede 'oude dag' te geven.

Binnenkort zal er een ontmoeting tussen beide plaatsvinden.

Ik hou jullie op de hoogte !!

Ben benieuwd of er inmiddels voor Kyra al een oplossing is?

wolfwoman-stefanie 14-10-2008 22:50

(door omstandigheden) vind er pas over twee weken een ontmoeting plaats tussen beide 'partijen'.:happy

Zodra die plaatsgevonden heeft, zal ik hier verslag van geven. :lol:

Smokey 14-10-2008 22:54

Dankje voor je antwoord Stefanie,nu maar duimen voor Kyra en hopen dat ze een warm mandje tegemoet gaat :cool3

loco 16-10-2008 21:20

Las op een ander forum dat Kyra een ander mandje heeft, zal :thumbs zijn als dat zo is.

Bob Dylan 17-10-2008 18:10

:happy:happy:happy:happy:happy:hand
Zou het echt waar zijn???? och dan zou ik zooooo blij zijn voor haar.:lol:
Bob Dylan

wolfwoman-stefanie 17-10-2008 19:04

Zoals ik al eerder aangaf

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 163893)
(door omstandigheden) vind er pas over twee weken een ontmoeting plaats tussen beide 'partijen'.:happy
Zodra die plaatsgevonden heeft, zal ik hier verslag van geven. :lol:

Daarna zal er pas beslist worden of Kyra bij deze man 'op proef' gaat !!

loco 17-10-2008 21:09

En na jouw vermelding kwam dit :roll:.

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 164257)
Las op een ander forum dat Kyra een ander mandje heeft,
zal :thumbs zijn als dat zo is.

Dus mocht het nou zo zijn dat deze informatie op het andere forum niet juist is ???
Dan kan degene van dat forum misschien ook daar het kenbaar maken dat er nog steeds een baasje word gezocht voor Kyra.
Groette Martine.

wolfwoman-stefanie 17-10-2008 21:33

Ik heb vorige week nog telefonisch contact gehad met Chantal,
ik neem aan als Kyra nu een baas heeft gevonden,
dat ze dat mij wel zou laten weten.
Dan hoeft die afspraak over enkele weken ook niet door te gaan.

loco 17-10-2008 21:45

Ik hoop dan alleen maar dat het op het forum word aangepast ;-).
Groette Martine.

loco 17-10-2008 21:46

Andere forum bedoel ik :|.

loco 17-10-2008 21:51

:lol: :lol: :lol:
Zo ziet het er wel erg vreemd uit :ehmmm.
De tijd in de tekst na het knippen en corrigeren, :? :lol:.
Groette Martine.

wolfwoman-stefanie 17-10-2008 22:28

Ik heb Chantal een mailtje gestuurd.
alleen zij kan duidelijkheid geven.

dus ik wacht even haar reactie af....:rock_3

mijke 17-10-2008 23:19

Ben een paar dagen weg geweest en lees daarom nu pas de reacties op dit topic.

Ik denk dat Chantal gewoon zo blij en enthousiast was over deze mogelijke plek voor Kyra en dat ze daardoor ook wat voorbarig reageerde naar sommige mensen:rock_3
En vervolgens gingen anderen daardoor weer op andere forums zetten dat Kyra een nieuwe plek gevonden had!:)

Het zijn dus gewoon wat misverstanden en voorbarige meldingen over de eventuele nieuwe plek voor Kyra :rock_3

Want natuurlijk zou Chantal direct Stefanie geinformeerd hebben als ze iemand anders voor Kyra gevonden zou hebben.
Maar nogmaals, dit is dus helemaal niet het geval!

Chantal kijkt gewoon erg uit naar de ontmoeting met de contact persoon van Stefanie op 1 november:)
En aangezien Kyra een schat van een doggie is heeft zij er alle vertrouwen in dat het ook allemaal goed zal komen met een eigenaar die eventueel bereid is om Kyra een fijne oude dag te bieden! :)

Maar dan moet het natuurlijk ook wel een beetje klikken tussen hond en en die meneer!
Dus het is voor iedereen voorlopig gewoon nog even afwachten hoe alles verloopt :)

wolfwoman-stefanie 18-10-2008 19:30

Hallo allemaal
Onderstaande mail ontving ik van Chantal.
Ik hoop dat het 'klikt' tussen Daan en Kyra;

Hoi Stefanie,

Nee, er is geen andere baas als Daan
Hij komt aanstaande woensdag kennismaken met Kyra en als het goed is haalt hij haar eind van deze maand op.

Als je dit op de site wil zetten is dat goed en wil je ook iedereen die zijn best heeft gedaan voor Kyra heel erg bedanken.

Groeten Chantal en Kyra

wolfwoman-stefanie 23-10-2008 00:02

Hoi allemaal

Vandaag heeft er een ontmoeting plaatsgevonden tussen Daan en Kyra.
het klikte goed tussen die twee.
Aan het einde van volgende week gaat Daan haar ophalen.

We hopen ( en daar gaan we van uit) dat Kyra een fijne 'oude dag'
bij Daan zal hebben, en dat dat nog vele jaren zal zijn !!!!

Mara 23-10-2008 09:17

:) Dat is een goed bericht ! Hopelijk heeft ze het daar , bij Daan , naar haar zin .

Weet jij misschien ook of Mara en Kyra zusjes zijn ?

Groetjes
Betsy

wolfwoman-stefanie 23-10-2008 12:00

Hoi Betsy
Deze honden zijn broertjes en zusjes, ze zijn allemaal 09-09-1999 geboren

Aristoteles van de Duursche
Gonzo van de Duursche Enk
Jaro van de Duursche Enk
Kyra van de Duursche Enk
Luna van de Duursche Enk
Mara van de Duursche Enk

Als jullie Mara de laatste in dit lijstje is,
is ze dus een zusje van Kyra. ;-)

Mara 23-10-2008 13:09

:lol: Klopt !

Betsy

wolfwoman-stefanie 01-11-2008 13:41

Ik heb zojuist Daan aan de telefoon gehad.
Gisteren heeft hij Kyra opgehaald.
de autorit is goed verlopen,
in huis is ze nog wat onwennig, maar wel rustig,
vannacht is ze 'stil' geweest,
en vanmorgen heeft ze haar bak leeggegeten.
Op dit moment ligt ze languit op haar kleedje te slapen.
Daan is heel blij met haar.

gelukkig is alles op z'n pootjes terecht gekomen voor Kyra:sweetCyberM

Chay! 01-11-2008 14:57

Heb even alles meegelezen en ben blij dat Kyra een nieuw baasje heeft gevonden!
Wat verschrikkelijk dat ze al zoveel baasjes heeft gehad, maar daar zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn.
Laten we hopen, dat ze het naar haar zin gaat hebben bij haar nieuwe baas en dat ze daar de rest van haar leven gaat slijten. ;-)

Groetjes Chayenne

miran 01-11-2008 15:27

Mooi om te horen dat Daan blij met haar is.
Ik wens Kyra veel geluk bij hem en dat ze daar inderdaad de rest van haar dagen mag blijven

mijke 01-11-2008 21:04

Hartstikke fijn om te horen dat Daan blij is met Kyra en alles zo relaxt verloopt!:)

Smokey 03-11-2008 12:56

Fijn om te lezen dat het goed klikt met Daan en Kyra,hoop dat ze haar gouden mandje daar heeft gevonden :)

wolfwoman-stefanie 03-11-2008 13:23

100% zekerheid heb je natuurlijk nooit.

Maar dat Kyra daar tot haar dood mag blijven is héél groot !! :cool:

wolfwoman-stefanie 22-12-2008 11:50

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 168390)
100% zekerheid heb je natuurlijk nooit.

Maar dat Kyra daar tot haar dood mag blijven is héél groot !! :cool:

nou dus niet:cussing:huh
ik ben zo teleurgesteld, had dit NOOIT verwacht,
anders had ik deze bemiddeling niet gedaan.
Kreeg deze morgen een bericht van de eigenaar waar Kyra
pas sinds BEGIN NOVEMBER zit;

mijn leven heeft een zeer bijzondere wending genomen.
Dit heeft te maken met het buitenland.
Ik heb Kyra na lang denken in mijn leven genomen.
Nu kom ik erachter dat dit niet de bedoeling was.
Het was de bedoeling om mijn hartje te volgens en die gaat elders heen.
Ik wil je vragen om, samen met mij voor Kyra een goed tehuis te zoeken.
Dit hoeft niet van vandaag op morgen.
Ik zou het erg op prijs stellen.

Laten we A.U.B. NIET DE DISCUSSIE AANGAAN ,
over deze persoon of over het hoe en wat van deze herplaatsing.
Ik denk dat we allemaal hetzelfde voelen.
Kyra is hier weer BUITEN HAAR SCHULD de dupe van !!!

LATEN WE ONZE ENERGIE STEKEN IN EEN GOUDEN MANDJE VOOR KYRA !!!!

wolfwoman-stefanie 22-12-2008 16:19

Er heeft zich al een nieuwe eigenaar voor Kyra gemeld.:klatsch
Als alles door gaat,
gaat Kyra morgen al bij een nieuwe baas wonen:happy

ELISE 22-12-2008 16:39

Wat een geweldig nieuws! Ik hoop echt dat het dit keer "levenslang" is voor haar in de goede zin van het woord!!!!!

miran 22-12-2008 18:14

Gelukkig dat dat snel is gegaan. Maarre deze persoon heeft er toch echt wel goed over nagedacht enzo he. Ja sorry hoor maar ik moet het gewoon vragen mijn vingers typen het vanzelf

Mara 22-12-2008 20:41

En nu maar hopen dat het zusje van Mara eindelijk een goed mandje krijgt en mensen om haar heen die van haar houden ! Zal tijd worden , ze is al ruim 9 jaar !
groetjes en poot van Mara
Betsy

annomon 22-12-2008 20:42

pffff, dit is toch niet te filmen?!?!? ik sluit me aan bij de vorige spreker/typer ...

mijke 22-12-2008 22:53

Echt SUPER fantastisch dat deze nieuwe eigenaar haar een veilige, goede en warme plek tot het eind van haar leven wil geven :cool3 :gent

@ Miran, dat zal deze persoon zeker wel gedaan hebben! :) Dit is iemand aan wie ik zelfs mn eigen doggies zou toevertrouwen :) (en dat zegt voor mij heel veel hoor! :rock_3)

Ik zal dan ook duimen dat alles definitief door gaat en de kennismaking goed verloopt! :)))))))))

Tatti 23-12-2008 08:07

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 179545)
Ik zal dan ook duimen dat alles definitief door gaat en de kennismaking goed verloopt! :)))))))))

Ik duim heel hard mee:)
Hoe er met deze hond gerommeld is de laatste weken, is toch om gek van te worden.:cry:

Dus bij deze duim-duim-duim-duim

Gr
Tatiana

miran 23-12-2008 14:26

Quote:

Echt SUPER fantastisch dat deze nieuwe eigenaar haar een veilige, goede en warme plek tot het eind van haar leven wil geven :cool3 :gent

@ Miran, dat zal deze persoon zeker wel gedaan hebben! :) Dit is iemand aan wie ik zelfs mn eigen doggies zou toevertrouwen :) (en dat zegt voor mij heel veel hoor! :rock_3)

Okee dan tja moest het gewoon vragen want is niet de eerste keer dat het meisje wel/niet/wel/niet kan blijven snap je. Maar als jij je eigen hond er aan toevertrouwd zal het wel goed komen hoop ik;-)

Je heb in iedergeval meer lef als ik om eventueel je monster aan een ander toetevertrouwen:lol::rock_3

Azazel 23-12-2008 18:49

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 179517)
Denk dat ik er morgen nog 1 haal...

En zo gezegd, zo gedaan.

Vanochtend vroeg op, om een 2e Tsjech te halen.
Niet omdat we erop zitten te wachten, wel omdat de situatie er om vroeg.

8:45 uur in Eindhoven, om onze nieuwe (oude) motherfucker van 9 op te halen.
Met 10 min. a een kwartier waren we weer vertrokken. Niet echt zin in ellelange verhalen van de eigenaar aan te horen die haar uiteindelijk 6 a 7 weken heeft gehad. Gelukkig zat die er ook niet op te wachten want hij moest naar het werk, en dat is natuurlijk veel belangrijker dan de hond…:shock:

Wel nog netjes een zak voer meegekregen en een hele zak met lekkers. Qua eten is ze dan ook niets te kort gekomen de afgelopen weken.

De autorit verliep prima. Kyra is eigenlijk een geweldig lieve Tsjech (voor mensen) en erg vrij. In de auto ging ze lekker liggen pitten op haar matje en gaf geen kik.

Eenmaal in Wellerlooi aangekomen even langs mijn andere 2 joekels gereden (die in de ren bij schoon ma en pa verbleven) om even te kijken hoe ze op elkaar reageerden… (met het hek er tussen ofcourz :))
Shadow gromde, en zij naar Shadow… Breezer reageerde zoals een echte alfa.. namelijk niet.

Daarna naar huis om even af te koelen en kennis te maken met een andere huisgenoot nl. De poes aka Poekie de Verschrikkelijke…:twisted:

Aan poezen leek ze aardig gewend, al leek ze wel zin te hebben in kattenbilletjes aangezien Poekie even peeuwde toen ze in haar kont beet.:x

Daarna hebben we Kyra even echt tot rust laten komen in de kennel (garage) en zijn zelf even wat boodschappen gaan doen. Op de terugweg hebben we Breezer en Shadow opgehaald, voor de grote kennismaking. (in de achtertuin)…

Eerst Kyra los in de achtertuin, daarna Shadow aangelijnd erbij…
Nou, dat ging niet geweldig, want Kyra is nogal dominant naar andere honden (en geef haar gezien de situatie eens ongelijk). Beide honden probeerde steun te zoeken bij mij en Ryan… dus het leek me beter om ze beide los te laten en zelf een kopje koffie te gaan drinken… en voila… nix meer aan de hand. Geen vrienden, maar beide negeerde elkaar volkomen. Maar de rangverhouding was nog niet duidelijk aanwezig…

Daarna, Shadow weggehaald en hetzelfde met Breezer gedaan.
Hier was de rangorde meteen duidelijk. Breezer de staart omhoog, oren naar voren… en zich zeer groot makend. Nee… Breezer don’t take no crap from nobody.. Ryan en ik weer een kopje koffie… en die twee dat ging super.
Breezer was natuurlijk een beetje nieuwsgierig naar dat nieuwe teefje, en Kyra moest af en toe sneppen als Breezer te dichtbij kwam.

Nou dat was ook weer een pak van ons hart.

Daarna beide reuen erbij, en dat werd effe knokken..:cry:

Situatie was dat Breezer kwam snuffelen, Kyra naar Breezer snepte omdat ze daar geen zin in had, en Shadow voor Breezer opkwam omdat het zijn buddie is en hij die bitch wel eens even mores wou leren…:evil:

Met vrouwelijke finesse gooide Kyra Shadow echter op zijn rug, en hij kreeg de deksel dus even flink op de neus van deze tante.:twisted:
En Breezer…, ja… als alfa interesseert je zoiets dus echt niet… 8)
Vanaf dat moment waren de verhoudingen in het nieuwe roedel duidelijk.

Ze hebben lekker een aantal uren met zijn drieën buiten gezeten, onder het toeziend oog van mijzelf natuurlijk… ;-)

Zag net dat ze al aardig moe was… en ik kon ze dus heb zonder gedoe binnenhalen…
Nu liggen ze alle drie op hun eigen matje… 2 te kauwen op een botje, en 1 kijkt nog effe de kat uit de boom. Maar zolang het Poekie niet is, maakt me dat niet uit. :)

Hoe we het nu kunnen inschatten is Kyra een prachtdoggie, die lekker vrij is naar mensen toe, maar wat behoudend naar andere honden. Ze luistert redelijk, en de commando’s zit, af, blijf en pootje heeft ze wel onder de knie.

Zie dat ze nu ligt te pitten, en geef haar is ongelijk na zo’n pittige dag.

Groetjes,
Barry, Ryan en de wolvenbende….

wolfwoman-stefanie 23-12-2008 19:23

Hoi Barry en Ryan

Zoals ik gisteren al aan de telefoon heb gezegd,
ben ik heel blij dat Kyra, zo snel al een nieuwe baas heeft gevonden.
Ik ben heel blij voor Kyra, en vindt het TOPPIE van jullie.:cool3
Hopelijk heeft ze de rest van haar leven een fijne tijd bij jullie !!!

dus....

GEFELICITEERD MET JULLIE NIEUWE GEZINSLID !!!:happy

loco 23-12-2008 19:23

Dat is echt zo :thumbs 8) daad van jullie.
Groette Martine.

Xhrista 23-12-2008 20:14

Hartstikke goed zeg,zo'n hond gun ik het echt.

Veel plezier met haar en dat ze nog maar heel wat jaartjes gezelschap mag geven.

Gr. Christa

ELISE 23-12-2008 20:36

Ahaha, dus daar doelde Mijke op...:lol:

Wat super van jullie om haar in huis te nemen, veel plezier met de bende!!!!!!

miran 23-12-2008 21:22

Quote:

Yep yep ik snap hem nu helemaal Mijke!!!! Harstikke goed zeg en je heb gelijk.
Ryan en Barry jullie zijn goud mensen en ik wens jullie alle geluk met Kyra,Breezer, Shadow en de poezen.
Okee ik weet ben af en toe een beetje gek en over enthousiast maar zou jullie als wildvreemde voor mij zowat voor het meisje Kyra helemaal een ongeluk willen knuffelen zo blij ben ik voor het meiske (tja sorry Bine is niet het enige ADHD typje hier;-))

Azazel 23-12-2008 22:32

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties.:)
Kyra is een echt volgelingetje...(focus ligt duidelijk bij mensen) en de roedel in vanavond geheel in rust. Hopelijk morgen ook weer.. :D
Groetjes,
Barry

mijke 23-12-2008 23:18

Hartstikke fijn dat het zo goed gaat! :ylsuper

jmvdwiel 23-12-2008 23:42

Barry en Familie een :bussi voor het in huis halen van dit meisje..... vinden je mannen vast wel fijn :) uiteindelijk.

Hopelijk vind je nieuwe roedeltjes snel hun draai, maar zoals ik het lees is het al aardig rustig.

echt helemaal top!

Smokey 24-12-2008 01:30

Hee wat goed en leuk om te lezen dat Kyra nu bij jullie zit,Barry en Ryan :cool3
Heel veel plezier met de dame :ylsuper

Tatti 24-12-2008 06:58

Super dat ze nu eindelijk goed terecht is gekomen, en ik hoop dat alles voorspoedig blijft gaan:)

Veel plezier met haar.

Gr
Tatiana

wolfwoman-stefanie 24-12-2008 19:00

@ Hey Barry

Hoe is de eerste nacht en dag verlopen met jullie meissie ?? :ehmmm

Jolanda 24-12-2008 19:07

:grosscool :Rose

Geweldig Barry en Ryan.
Een mooie kerstcadeau voor Kyra en jullie.

gerard&monique 25-12-2008 09:23

Barry en Ryan,

Geweldig dat jullie dit gedaan hebben.
Veel succes en hoplijk nog een heel leuke tijd met de gehele roedel.

Gerard

Azazel 25-12-2008 10:14

Hoi allemaal,

Nou de eerste nacht ging niet van een leie dakje, Kyra had namelijk de halve bench gesloopt in een half uur waardor Shadow van kennel naar bench moest verkassen en Kyra van bench naar kennel. Toen konden wij ook gaan slapen. Kyra en Shadow is nog steeds geen echte liefde. Ze vliegen elkaar voornamelijk in de haren als de beide vlak bij ons zijn. Kyra en Breezer gaat wel super. de 2e nacht ging verder goed. Vanochtend hebben we Kyra en Shadow samen in de achtertuin gegooid. En ze mogen het de rest van de dag met elkaar proberen te rooien. Het is dus nog geen happy family hier, laten we hopen dat dit het wel word.

Groetjes,
Barry

miran 25-12-2008 13:40

Dan gaan we ook nog even hard voor jullie duimen dat Kyra en Shadow het vandaag in de tuin het een beetje met elkaar eens worden.
Misschien dat ze niet echte maatjes worden maar als ze elkaar maar goed kunnen verdragen zodat het geen oorlog wordt. Dat zou namelijk heel erg zonde zijn. Misschien een rare vraag hoor maar is gewoon even uit meedenken en bezorgdheid. Wat als ze elkaar blijven treiteren???

Azazel 25-12-2008 13:50

Quote:

Originally Posted by miran (Bericht 180131)
Dan gaan we ook nog even hard voor jullie duimen dat Kyra en Shadow het vandaag in de tuin het een beetje met elkaar eens worden.
Misschien dat ze niet echte maatjes worden maar als ze elkaar maar goed kunnen verdragen zodat het geen oorlog wordt. Dat zou namelijk heel erg zonde zijn. Misschien een rare vraag hoor maar is gewoon even uit meedenken en bezorgdheid. Wat als ze elkaar blijven treiteren???

Doorgaans duurt het vormen van een nieuwe roedel een week of 2.
We zijn nu 2,5 dag verder. Het kan dus nog wel even duren. :)

Als ze elkaar echt niet kunnen verdragen, moeten we naar een andere oplossing zoeken... Maar laten we eerst maar rustig afwachten of het zich settled. Ik heb goede hoop, maar een 100% garantie heb je natuurlijk nooit. :|

groetjes,
Barry

annomon 25-12-2008 13:54

Hé Barry, helemaal top van jullie! Kyra had geen beter thuis kunnen wensen! Wij zullen voor jullie duimen dat het gebakkelei overgaat en dat het helemaal goed komt in jullie roedel.

Groetjes,
Monique

miran 25-12-2008 23:51

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 180132)
Doorgaans duurt het vormen van een nieuwe roedel een week of 2.
We zijn nu 2,5 dag verder. Het kan dus nog wel even duren. :)

Als ze elkaar echt niet kunnen verdragen, moeten we naar een andere oplossing zoeken... Maar laten we eerst maar rustig afwachten of het zich settled. Ik heb goede hoop, maar een 100% garantie heb je natuurlijk nooit. :|

groetjes,
Barry

Nou dan gaan we gewoon al die tijd onze kaarsjes voor jullie laten branden;-)
En ga ik natuurlijk heel hard meedoen in die goede hoop van jullie:)

Azazel 27-12-2008 21:01

En gisteren lagen ze dan eindelijk naast elkaar. :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONFMUAFH.jpg

Helaas geeft Kyra, Shadow nog wel vaak op z'n donder. En uit zelfverdediging vanuit Shadow heeft dit geresulteerd in twee gaatjes bij Kyra. :( Gelukkig zijn geen vitale delen geraakt, maar voor de zekerheid heeft Shadow "even" zijn muilkorf aan. :rock_3

Vandaag ligt Kyra voor het eerst binnen (s' avond/nachts slapen ze overigens zowiezo binnen) en hebben zich nog geen incidenten voorgedaan. Met kleine stapjes gaat het dus wel vooruit..

Kyra en Breezer gaat mega goed. Dit zijn al echte maatjes. :)

U bent weer op de hoogte.... ;-)

wolfwoman-stefanie 27-12-2008 22:29

Kyra is natuurlijk een hond, die (helaas) veel heeft meegemaakt.
Ik denk dat ze dan ook wat tijd nodig heeft, om te wennen.

Je zult zien dat het over enkele weken beter gaat.
zoiets kost nu eenmaal tijd !!

Azazel 28-12-2008 19:58

Whoeiiiiii!!
Ze liggen bij elkaar :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-74WL6YDY.jpg

Nu maar hopen dat die muikorf van Shadje er snel af kan.. ;-)

ELISE 28-12-2008 20:25

Muilkorf? Lijkt meer op een winkelwagentje :lol:. Maar hoe gaat het met uitlaten?

Azazel 28-12-2008 20:28

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 180719)
Muilkorf? Lijkt meer op een winkelwagentje :lol:. Maar hoe gaat het met uitlaten?

hehe... idd.
Met uitlaten gaat het tussen Kyra en Breezer fantastisch... :)
Met uitlaten gaat het tussen Kyra en Shadow niet geweldig... :(

Dus we proberen het over een paar dagen nog een keertje. :twisted:
Kleine stapjes, en dan gaat volgens mij alles goedkomen.8)

Tis al bijna 2 dagen niet tot een botsing gekomen... dus ik heb nog steeds goede hoop. :)

Laat ze dus per 2 uit, met drie van die joekels tegelijk rondlopen doe ik niet omdat dit oncontroleerbaar is.

loco 28-12-2008 20:31

:fingers1 dit gaat helemaal goed komen 8).

Nog ff en dan komen er andere problemen, omdat Mevrouw buiten ff mopperd op een ander doggie :roll:.
En de Mannen het dan wel ff gebroerderlijk :rock_3 op gaan knappen voor Mevrouw :evil_lol.
En die :huh teven kunnen dan echt nog zo doortrapt kijken, ik doe toch nix :roll:.

ELISE 28-12-2008 20:46

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 180721)
Laat ze dus per 2 uit, met drie van die joekels tegelijk rondlopen doe ik niet omdat dit oncontroleerbaar is.

Dan is er 1 bij, die altijd mazzel heeft :lol:

Azazel 28-12-2008 20:50

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 180725)
Dan is er 1 bij, die altijd mazzel heeft :lol:

Jah.. zo kun je het ook bekijken.. *lol* ;-)

Bob Dylan 29-12-2008 00:23

Allerbeste Barry, Ik volg jullie belevenissen van de zijlijn. Ik had de tranen in mijn ogen staan over Kyra. En ik had ook enkele telefoontjes gepleegd in mijn netwerk met de hondenwereld. Gelukkig was er snel een heel warm hart. Jullie hart.:gent Ik vind het zooo:lovesuper van jullie. En ik hoop dat het tussen Shadje en Kyra gauw:bussi Héél veel liefs en groetje uit Zwaag:kiss_2

miran 29-12-2008 01:35

Wow het ziet er al een stuk beter uit zo en hopen dat Shadow snel zijn korfje weer af kan.
En heel stiekem kijk ik uit naar het probleem wat Loco voorlegt hihi heeeeeeel erg herkenbaar maar zeer goed teken.:lol::twisted:
Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 180722)
Nog ff en dan komen er andere problemen, omdat Mevrouw buiten ff mopperd op een ander doggie :roll:.
En de Mannen het dan wel ff gebroerderlijk :rock_3 op gaan knappen voor Mevrouw :evil_lol.
En die :huh teven kunnen dan echt nog zo doortrapt kijken, ik doe toch nix :roll:.

Tatti 30-12-2008 21:40

Super dat je de tijd ervoor neemt om voor Kyra een fijn huisje te creëren.8)
Ik denk ook dat het spoedig beter gaat, ze merken nog wel dat er niets minder is, maar juist meer.

Succes verder.:)

Gr
Tatiana

Azazel 07-01-2009 00:07

Even een update..

Het gaat erg goed met onze roedel van 3.
Ze hebben al bijna een week niet lelijk tegen elkaar gedaan (Shadow en Kyra)..

We hebben Shadow de muilkorf dan ook "bijna" niet meer om.
Hier even een foto van 5 min geleden waaruit blijkt dat mevrouw de reutjes aardig onder controle heeft.. :twisted:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSLEQ8OQ.jpg

Groetjes,
Barry

ELISE 07-01-2009 00:13

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 182134)
waaruit blijkt dat mevrouw de reutjes aardig onder controle heeft.. Barry

:lol::lol::lol:

Precies zoals het hoort, haha! Goed om te horen dat het allemaal rustiger geworden is!

miran 07-01-2009 00:34

Wat goed zeg. leuke foto ook. En tja dames zijn nu ook eenmaal de baas in huis he:cool::roflmao

Smokey 07-01-2009 00:55

Quote:

Originally Posted by miran (Bericht 182139)
Wat goed zeg. leuke foto ook. En tja dames zijn nu ook eenmaal de baas in huis he:cool::roflmao

Haha yep,fijn dat het zo goed gaat :)

Jolanda 08-01-2009 20:02

Mooi zo! :)

Mara 15-03-2009 18:50

Héérlijk te lezen dat het zusje van Mara zo goed terecht is gekomen :)

Groetjes
Betsy en poot van Mara

All times are GMT +2. The time now is 14:35.