Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Sport en training (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=99)
-   -   workshops speuren (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=10032)

ELISE 29-01-2009 16:05

Ik lees het al, je hebt toch nog wel wat lesjes nodig :p

loco 29-01-2009 19:32

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 187322)
Ik lees het al, je hebt toch nog wel wat lesjes nodig :p

Ben de laatste die zal zeggen dat ik dat niet nodig heb :shock:.
En daarom krijg ik straks de hele week les :roll:.

ELISE 29-01-2009 21:36

uhmmmmmm, dit gaat over speuren en niet over de lange latten. Je bent nu wel de kluts kwijt :shock:

loco 29-01-2009 22:19

OK :roll:, Speuren.
Bij het speuren komt echt een heleboel theorie kijken en waar je dus een heleboel les voor kan nemen/ een heleboel over kan gaan lezen :rock_3.
Maar waar het op neer komt als je gaat "speuren" ;-), je geen ene klote hebt aan al die theorie die je hebt geleerd want het is je hond die het hier moet doen :rock_3.

Ik heb meer aan iemand (die op een manier traint waar ik volledig achter sta)die ff een keertje met me mee loopt en met ideeën komt van hoe ik dat beter aan kan pakken of anders moet gaan doen.
Dan les te krijgen, en me verteld word dat je je hond een speurtuig om moet gaan doen want dan begrijpt je hond tenminste wat je gaat doen :stupid.
Of niet speuren op een halsband/ketting want daar word je hond aan gecorrigeerd :stupid.
Dus lessen,.......................... waarom ????????????????

Groette Martine.
Ps;En dit is ff geen geinen ;-).

ELISE 29-01-2009 22:29

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 187430)
Dan les te krijgen, en me verteld word dat je je hond een speurtuig om moet gaan doen want dan begrijpt je hond tenminste wat je gaat doen :stupid.
Of niet speuren op een ketting want daar word ie aan gecorrigeerd :stupid.

Een speurtuig is niet noodzakelijk, maar kan handig zijn.

De speurworkshops zijn bedoeld om mensen met een Tsjech te laten kennismaken met het speuren, met name mensen die geen speurervaring hebben. Die mensen hebben waarschijnlijk wel behoefte aan theoretische kennis. Uiteraard wordt er veel tijd aan de praktijk besteed!

ELISE 29-01-2009 22:34

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 187430)
Ik heb meer aan iemand (die op een manier traint waar ik volledig achter sta)die ff een keertje met me mee loopt en met ideeën komt van hoe ik dat beter aan kan pakken of anders moet gaan doen.

Achter welke "manier" sta jij eigenlijk? In ieder geval krijgen wij nu les van iemand, die precies doet zoals jij het graag ziet: tips geven hoe je het anders kan proberen/beter aan kan pakken.

loco 29-01-2009 22:54

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 187432)
Een speurtuig is niet noodzakelijk, maar kan handig zijn.

De speurworkshops zijn bedoeld om mensen met een Tsjech te laten kennismaken met het speuren, met name mensen die geen speurervaring hebben. Die mensen hebben waarschijnlijk wel behoefte aan theoretische kennis. Uiteraard wordt er veel tijd aan de praktijk besteed!

IK heb het niet over andere mensen :shock:, jij zegt tegen mij dat ik wel een paar lesjes nodig heb :rock_3.
Ik heb het eerst gezegd dat ik een hele week ga lessen, daar nam je geen genoegen mee want het ging over speuren :|.
En daar geef ik nu een serieus antwoord op ;-).
En dan ga je over andere mensen beginnen die nog nooit hebben gespeurd :confused2 .
Ik heb geen woord gezegd over de manier van lessen die jullie krijgen :|.
Want daar kan ik niet over oordelen want dat heb ik ook nooit gezien :shock:.
Dus ik snap het niet meer :|,......................

ELISE 29-01-2009 23:04

Dit forum gaat over de workshop speuren, vandaar. Via een forum komt niet altijd alles zo over, als het bedoeld wordt.

Hoe dan ook, we kunnen ons beter bij het onderwerp houden, zodat andere mensen er ook nog wat van snappen ;-)

loco 29-01-2009 23:12

Ben ik serieus ;-), haak je af :roll:.

ELISE 01-02-2009 20:45

Vanmorgen hebben we met Yara gespeurd en het was heel GUUR buiten. Aangezien de meesten van jullie een hond hebben, zal dat jullie ook niet ontgaan zijn.

We zijn nog maar 2 maanden bezig en zien vooruitgang. Vandaag was het erg moeilijk, gezien de temperatuur en ook gezien de aanwezigheid van ganzenpoep..... Normaliter vindt Yara dat een delicatesse :lol:. Vandaag speurde ze LANGS alle ganzenpoep, neus in het spoor, ging ze af bij de (3) voorwerpen op het spoor, moest ook 3 hoeken speuren en een dijkje op speuren. Dit alles bij windkracht 5, met een wind die steeds van een andere kant kwam....8)

Ik ben erg trots op haar speurvermogens!

ELISE 07-02-2009 22:41

Filmpje van ruim 1 maand geleden, net begonnen aan onze speurlessen. Inmiddels is Yara (en ik ook :lol:) vooruit gegaan.

http://www.youtube.com/watch?v=TpFwkY5ebMk

loco 21-02-2009 10:31

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 189378)
Inmiddels is Yara (en ik ook :lol:) vooruit gegaan.

:thumbs filmpie.
En wanneer krijgen we het volgende filmpje te zien 8) ?

Maar ben ook wel benieuwd of je de mensen alleen lekker hebt lopen maken of dat er ook nog een workshop komt :rock_3?
Want daar is het speuren toch echt te leuk voor om hier niet mee door te gaan ;-).
Groette Martine.

ELISE 21-02-2009 10:58

Het volgende filmpje :shock:? Eerst moet er geen regen op het menu staan, of andere neerslag. Uiteraard gaat het speuren dan wel door, maar het filmt zo lastig dan ;-).

En nee Martine, ik heb de mensen niet alleen maar lekker lopen maken. Ik ben helaas afhankelijk van de persoon die de lessen gaat geven :rock_3.

Heb je je bedacht en wil je ook meedoen :lol:?

loco 21-02-2009 13:36

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 192541)
Het volgende filmpje :shock:? Eerst moet er geen regen op het menu staan, of andere neerslag. Uiteraard gaat het speuren dan wel door, maar het filmt zo lastig dan ;-).

En nee Martine, ik heb de mensen niet alleen maar lekker lopen maken. Ik ben helaas afhankelijk van de persoon die de lessen gaat geven :rock_3.

Heb je je bedacht en wil je ook meedoen :lol:?

Met regen kan je gewoon filmen :roll:.
En nee ik heb me niet bedacht vind alleen dat je de mensen erg lang laat wachten ;-).

ELISE 21-02-2009 17:40

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 192579)
En nee ik heb me niet bedacht vind alleen dat je de mensen erg lang laat wachten ;-).

De mensen die er op wachten, klagen NIET ;-)

loco 21-02-2009 18:36

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 192630)
De mensen die er op wachten, klagen NIET ;-)

Ohw dus als je commentaar hebt is het meteen klagen :roll:.
Wat jij wilt ;-).

Azazel 21-02-2009 18:38

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 192637)
Wat jij wilt ;-).

Jah Martine... niet zo klagen heej! :twisted:

ELISE 21-02-2009 19:14

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 192637)
Wat jij wilt ;-).

Dat maak jij ervan. De beste stuurlui staan ALTIJD aan wal. Of het nu om commentaar gaat, of om klagen, of kritiek: ik heb daar helemaal niets aan. Behalve dan als het opbouwende kritiek is.

@ Barry: Thnx :lol:

loco 21-02-2009 19:50

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 192645)
Dat maak jij ervan. De beste stuurlui staan ALTIJD aan wal. Of het nu om commentaar gaat, of om klagen, of kritiek: ik heb daar helemaal niets aan. Behalve dan als het opbouwende kritiek is.

Zal er in de toekomst rekening mee houden dat je geen commentaar kan hebben :roll: en zal dus alleen nog maar een reaktie op je post geven als ik een positief complimentje kan geven :mrgreen:.
Gegroet.

Bob Dylan 22-02-2009 03:38

Oke, hier een vakantiebericht vanuit het vreselijk warme Aruba......... Ik lees hier wat gevoeligheidjes tussen de regels door....zo'n forum is een fijn platform maar voor lezers en buitenstaanders soms wel verwarrend. Daaom wil ik over de beste stuurlui zeggen dat ze prima sturen:thumbs. Bob heeft pas geleden speurles gehad......:rock_3
Een nu een leuk detail:lol::lol: dezelfde week speurde hij prima ons terug naar de auto's. Na 5 uur in de duinen had hij het wel gehad. Hij keek regelmatig over zijn schouder naar ons ..... zo "vannuh waar blijven jullie nou? Ik wil wel naar huis:twisted:" Ik was in elk geval hartstikke trots op Bob.:Rose Wij hebben er erg om gelachen.

All times are GMT +2. The time now is 02:53.