Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Leven met een TSW (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=105)
-   -   Hoe doen jullie het? (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=9172)

Manishdra 02-10-2008 09:00

In Duitslad mag je een heleboel :D, zelfs met monumenten, maar die hebben we niet... een welstand bestaat niet.

Xhrista 02-10-2008 10:14

Oké jij bent zo'n emigrant.
Kijk wel uit,want hoewel het lijkt of er neit zo veel regels zijn,zijn ze vaak juist weer strenger en gaan ze eerder naar de rechter.Wij nederlanders zijn dat weer niet zo gewend.

Gr. Christa

Manishdra 02-10-2008 20:00

Ikke ga ook rechtsbijstandverzekering nemen :D

Er mag heel veel; maar waar regels zijn wordt ook gecontroleerd...

annomon 02-10-2008 20:03

Hoi allemaal,

Hebben wij nou zo'n eitje of is het gewoon een kwestie van heel veel lawaai, geschreeuw en andere onplezierigheden over hem heen storten als hij zoiets doet als op het ramen en kozijnen krabben omdat meneer eruit wil? Wij accepteren zulk gedrag pertinent niet en maken dat ook glashelder naar hem toe (om maar even in de sfeer te blijven). En het werkt, want hij doet dat dus ook niet. Volgens mij moet je gewoon consequent zijn en niet te bang zijn wat harder op te treden bij zulk ongewenst gedrag.
Groeten,
Monique

Xhrista 02-10-2008 22:27

Weet niet of je een eitje hebt of dat het komt door je optreden.Weet wel dat het heel verschillend is hoe een wolfhond reageert (in mijn geval de SWH) Heb een teef gehad,die 1e klas druktemaker was,maar ze heeft met al haar slimheid,nooit,maar dan ook nooit tegen een deur op gesprongen om die open te maken.Wel tikte ze buiten tegen het raam,heel zachtjes met haar poot dat we open moesten doen.
Andere reu,deed eigenlijk nooit iets verkeerd,maar als hij naar buiten moest,dan hield je hem met geen 10 paarden tegen.Hetzelfde met naarbinnen gaan.Hij hield gewoon niet van dichte deuren.Zelfs stroom hield hem dan niet tegen.

Gr. Christa

Bob Dylan 02-10-2008 23:34

:rock_3 Onze Bob Dylan is nu 8 maanden oud. En erg visueel ingesteld zoals jullie allemaal ondervinden bij jullie karpaten. Wij zitten ook op een boerderij en wij hebben onze buitendeuren met magneten beplakt. En als hij er met zijn neus tegen aan duwt gaan ze vanzelf open. Er zit een trekveer op zodat ze zelf dicht gaan.

buidelwolf 03-10-2008 00:47

Hoi Bob Dylan,

Jullie Dylan is een broertje van onze Lucky (Delan v Hiemrod). Ik ben benieuwd hoe jullie hondje geworden is. Zal ook al wel een hele kerel zijn! Heb je foto's?

Groeten.

Azazel 03-10-2008 06:32

Quote:

Originally Posted by Bob Dylan (Bericht 161857)
:rock_3 Onze Bob Dylan is nu 8 maanden oud. En erg visueel ingesteld zoals jullie allemaal ondervinden bij jullie karpaten. Wij zitten ook op een boerderij en wij hebben onze buitendeuren met magneten beplakt. En als hij er met zijn neus tegen aan duwt gaan ze vanzelf open. Er zit een trekveer op zodat ze zelf dicht gaan.

Hoi Bob Dylan,

Welkom op het forum...

Ik vroeg me af wat Bob doet als ie eenmaal door de deur is en terug naar binnen wil? :)

Groetjes,
Barry

ELISE 03-10-2008 07:03

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 161863)
Hoi Bob Dylan, Ik vroeg me af wat Bob doet als ie eenmaal door de deur is en terug naar binnen wil? :)

Groetjes,
Barry

Dát is meestal meer een probleem. Ik heb liever geen hond die ZELF bepaalt of hij wel of niet naar binnen/buiten gaat.

Xhrista 03-10-2008 08:32

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 161865)
Dát is meestal meer een probleem. Ik heb liever geen hond die ZELF bepaalt of hij wel of niet naar binnen/buiten gaat.

En dat is nu juist het leuke,zoveel honden,maar ook zoveel mensen met ieder hun eigen gedachten over hoe de hond moet zijn.Ieder leeft op zijn manier en moet daar dus samen met de hond uitkomen,wat meestal wel lukt gelukkig.(soms niet,afgelopen weken 3 SWH's in asiel gedumpt)

Gr. Christa

Tatti 03-10-2008 17:06

Zolang het geen beschadiggingen in de deur zijn, maar alleen de zwarte strepen van de nagels,
kun je deze goed bijwerken met autocleaner in de juiste kleur.
Dit werkt ook bij bv groene of blauwe kunstofkozijnen en deuren, die door de zon verkleurd zijn.

Maakt de hond inderdaad diepe krassen zou ik ook overgaan op een plexiglas plaat,
dat is toch iets meer inbreker proof :)

Gr
Tatiana

kobesen 05-10-2008 16:33

Jeetje wat een verhalen. Ben blij dat mijn tsjechje dit soort dingen niet uitvreet. Meneer gaat netjes voor de deur staan jengelen hier.
Hij heeft in het begin maar 2 keer met zijn poten tegen het raam gestaan en daarbij ook een duidelijke oplawaai gekregen van mij. Sindsdien geen probleem meer;-).

groetjes Kim

All times are GMT +2. The time now is 19:33.